3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A hatósági vizsgálatok után január 23-án reggel befutott Eperjeske-rendező pályaudvarra a Kínában feladott, s Németországba tartó konténereket szállító vonat. Amennyiben minden a terveknek megfelelően alakul, akkor kezdetben hetente egy, nyártól pedig hetente öt konténervonat is érkezhet Kínából a Záhony-Port átrakó-pályaudvaraira.

A tizenkét konténert félóra alatt rakták át a széles nyomtávú (ukrán széles nyomtáv 1520 mm) vagonokról, az Európában használatos normál (1435 mm) nyomtávolságú tehervagonokra, majd déli tizenkét órakor a szerelvény elindult a MÁV vonalain a németországi célállomás felé, tudatta lapunkkal közleményben a vasúttársaság.  

A Vám és Pénzügyőrség munkatársai a széles nyomtávú vagonokon vizsgálták meg a sértetlen állapotban megérkezett konténerek azonosító adatait, majd két konténert tételesen is átnéztek. A több mint harminc tonnás szállítmány megfelelő mennyiségben, sértetlen állapotban tette meg a közel 11 ezer kilométeres utat.

Mint ismert, a GYSEV Zrt. és a Far East Land Bridge Ltd. január 18-án 2012-ig szóló szerződést írt alá arról, hogy közösen kívánja működtetni a Kína és Nyugat-Európa közötti vasúti teherszállítási útvonal magyarországi szakaszát. A szállítmányozóként közreműködő Far East Land Bridge Ltd. szervezi a logisztikai láncot a teljes útvonalon, és tartja a kapcsolatot a megbízókkal. A GYSEV Zrt. a vasúti infrastruktúra használatára a MÁV Zrt.-vel szerződött, bizonyos logisztikai szolgáltatásokat pedig a MÁV Cargo Zrt.-től és a ZaLoRaSZ Zrt.-től (Záhony Port) vásárol.

A ma Záhonyba befutó vonatot tesztjelleggel indították, a szerelvény jelenleg 12 konténert szállít. A fuvaroztató és a feladó cégek folyamatosan figyelik a konténerek útvonalát, mérik a vasútforgalmi és üzemi időket, s az egy nap alatt megtett szállítási távolságokat.

Amennyiben a "tesztvonat" beváltja a hozzáfűzött reményeket, akár már februártól hetente egy, majd a nyár derekára várhatóan hetente öt konténervonat is érkezhet Kínából a Záhony-Porthoz. Így hetente 300-400 konténert rakhatnak át, illetve szükség esetén akár ezer konténer is tárolható a Záhony Átrakókörzet munkaterületein.

A kelet-európai rendszerváltás, azaz 1990 előtt még jelentős mennyiségű áru jutott el vasúton Kínából Nyugat-Európába. Az utóbbi másfél évtizedben ez a típusú forgalom gyakorlatilag megszűnt - az áruk túlnyomó része jelenleg tengeri útvonalon érkezik Nyugat-Európába -, ám most a GYSEV részvételével újraéledni látszik.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!