A tizenkét konténert félóra alatt rakták át a széles nyomtávú (ukrán széles nyomtáv 1520 mm) vagonokról, az Európában használatos normál (1435 mm) nyomtávolságú tehervagonokra, majd déli tizenkét órakor a szerelvény elindult a MÁV vonalain a németországi célállomás felé, tudatta lapunkkal közleményben a vasúttársaság.
A Vám és Pénzügyőrség munkatársai a széles nyomtávú vagonokon vizsgálták meg a sértetlen állapotban megérkezett konténerek azonosító adatait, majd két konténert tételesen is átnéztek. A több mint harminc tonnás szállítmány megfelelő mennyiségben, sértetlen állapotban tette meg a közel 11 ezer kilométeres utat.
Mint ismert, a GYSEV Zrt. és a Far East Land Bridge Ltd. január 18-án 2012-ig szóló szerződést írt alá arról, hogy közösen kívánja működtetni a Kína és Nyugat-Európa közötti vasúti teherszállítási útvonal magyarországi szakaszát. A szállítmányozóként közreműködő Far East Land Bridge Ltd. szervezi a logisztikai láncot a teljes útvonalon, és tartja a kapcsolatot a megbízókkal. A GYSEV Zrt. a vasúti infrastruktúra használatára a MÁV Zrt.-vel szerződött, bizonyos logisztikai szolgáltatásokat pedig a MÁV Cargo Zrt.-től és a ZaLoRaSZ Zrt.-től (Záhony Port) vásárol.
A ma Záhonyba befutó vonatot tesztjelleggel indították, a szerelvény jelenleg 12 konténert szállít. A fuvaroztató és a feladó cégek folyamatosan figyelik a konténerek útvonalát, mérik a vasútforgalmi és üzemi időket, s az egy nap alatt megtett szállítási távolságokat.
Amennyiben a "tesztvonat" beváltja a hozzáfűzött reményeket, akár már februártól hetente egy, majd a nyár derekára várhatóan hetente öt konténervonat is érkezhet Kínából a Záhony-Porthoz. Így hetente 300-400 konténert rakhatnak át, illetve szükség esetén akár ezer konténer is tárolható a Záhony Átrakókörzet munkaterületein.
A kelet-európai rendszerváltás, azaz 1990 előtt még jelentős mennyiségű áru jutott el vasúton Kínából Nyugat-Európába. Az utóbbi másfél évtizedben ez a típusú forgalom gyakorlatilag megszűnt - az áruk túlnyomó része jelenleg tengeri útvonalon érkezik Nyugat-Európába -, ám most a GYSEV részvételével újraéledni látszik.
Menedzsment Fórum