A lap szerint a vasutasok új formaruhája már csaknem kész, a próbakollekció megvarrására árlejtéses versenyben szerződtek és 14 millió forintot költöttek.
Az utoljára 1999-ben felfrissített felszereléseket váltózakók, -nadrágok, -szoknyák, -ingek, nyakkendők, téli, átmeneti és esőkabátok bevezetése csak akkor kaphat szabad jelzést, ha bebizonyosodik, hogy nemcsak fessebbé teszik a vasutast, de kényelmesebbek, illetve komfortosabbak is.
A Népszabadság szerint egyelőre a MÁV-nál sem tudják, hogy az új formaruhák beszerzése mennyibe kerül majd. A gyártók kiválasztását szolgáló közbeszerzés ugyanis csak a tesztelés lezárása után kezdődhet.
A cikk kitér arra is, hogy az érdekvédelmi szervezetekkel egyezség született arról is, hogy hiába közeledik a nyár, a rövidnadrág az idei arculatváltásnál sem kerül bele a vasutasok ruhatárába, csak a mozdonyvezetők tarthatják meg a lecipzározható hosszúnadrág kiváltságát.
A vasutasok három vasúti területen tesztelik az új formaruhákat: a Nyugati pályaudvaron, Pécsen és Nyíregyházán.
MTI