Az ír Ryanair légibusz társaság átszervezi járathálózatát, és hamarosan bejelentést tesz egy új európai forgalmi bázis létesítéséről is - számolt be az MTI.
A társaság - azok viszonylag alacsony kihasználtsága miatt - beszünteti nemrégiben megnyitott Skandinávián belül közlekedő járatait. A járatok kihasználtsági mutatója elmaradt ugyanis a társaságnál átlagos 80 százaléktól.
A Ryanair és a Charleroi repülőtér között létrejött szerződés EU-Bizottsági vizsgálata feltehetőleg elmarasztalja majd a Ryanairt állami ösztönzők igénybe vétele miatt. A társaság azonban ismételten felkérte a Bizottságot, hogy ne hozzon elmarasztaló döntést az ügyben. A Ryanair januárban új járatot indít a Charleroi repülőtérről a spanyolországi Vallaloidba, ezzel is alátámasztva a repülőtér jövőjébe vetett bizalmát. A társaság elnöke O'Leary a legutolsó lehetőségnek tekinti a kivonulást a repülőtérről. Ennek elkerülése értekében igyekszik majd meggyőzni az EU-Bizottságot álláspontja megváltoztatásáról, illetve szorgalmazza majd a jelenleg állami tulajdonban lévő repülőtér magánosítását.
Az elnök kihangsúlyozta, hogy egy esetleges elmarasztaló döntés privatizálási hullámot idézhet elő az állami tulajdonban lévő európai repülőterek körében. A vallon gazdasági miniszter szerint nagy befektetői érdeklődés tapasztalható a repülőtér iránt. A O'Leary úgy tudja, hogy az érdeklődők között számos Ryanair járatot fogadó európai repülőtér üzemeltetője is szerepel.
A svédországi Skavsta repülőtérről Rómába és Milánóba, Frankfurtból pedig a finnországi Tamperébe és a spanyolországi Reusba indít járatot a Ryanair. Londonból az ausztriai Linz, az olaszországi Bari, a németországi Erfurt és a spanyolországi Jerez lesznek az új célállomások. Megszűnnek viszont a belgiumi Ostendbe és a hollandiai Maastrichtba induló londoni járatok.
Kapcsolódó anyag
Fapados-körkép: drága-e az olcsó repülőjegy
Átszervez a vezető fapados
Az ír Ryanair légibusz társaság átszervezi járathálózatát, és hamarosan bejelentést tesz egy új európai forgalmi bázis létesítéséről is.