2p

A vasúttársaság az elmúlt időszakban több sorompót is leszerelt a leállított mellékvonalakon, amelyet a szakszervezet szerint máshol kellene ismét felállítani.

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) követeli, hogy a leszerelt sorompókat a még üzemelő mellékvonalakra, fővonalakra telepítsék át - közölte a szakszervezet pénteken annak kapcsán, hogy a MÁV Dél-Dunántúlon több sorompót is leszerel a forgalom szüneteltetése miatt.

A szakszervezet emlékeztet arra: éveken keresztül küzdött azért, hogy a közút-vasúti kereszteződéseket legalább félkarú sorompóval lássa el a vasúttársaság.

A MÁV Zrt. az MTI megkeresésére közölte, hogy Középrigóc-Sellye vonalon 2007.április 1. óta nem közlekednek a vonatok, ezért az itt üzemeltetett 13 sorompó közül 11-et elbontanak 2009. július 27. és szeptember 30. között úgy, hogy azok a forgalom visszaállítása esetén újra üzembe állíthatók legyenek.

A vasúttársaság közölte, hogy ezen a részen a sorompók szerepe megszűnt, de az állagmegóvás és a vagyonvédelem jelentős anyagi terhet jelentene.

A MÁV Zrt. adatai szerint a Középrigóc-Sellye vonalon a biztosító berendezések karbantartására a forgalom szüneteltetése óta, 2007 április 1. és  2009. I. féléve között 32,138 millió forintot fordítottak. A pálya és az épületek megóvására, valamint a vagyonvédelemre további 33 millió forintot költöttek.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!