A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) követeli, hogy a leszerelt sorompókat a még üzemelő mellékvonalakra, fővonalakra telepítsék át - közölte a szakszervezet pénteken annak kapcsán, hogy a MÁV Dél-Dunántúlon több sorompót is leszerel a forgalom szüneteltetése miatt.
A szakszervezet emlékeztet arra: éveken keresztül küzdött azért, hogy a közút-vasúti kereszteződéseket legalább félkarú sorompóval lássa el a vasúttársaság.
A MÁV Zrt. az MTI megkeresésére közölte, hogy Középrigóc-Sellye vonalon 2007.április 1. óta nem közlekednek a vonatok, ezért az itt üzemeltetett 13 sorompó közül 11-et elbontanak 2009. július 27. és szeptember 30. között úgy, hogy azok a forgalom visszaállítása esetén újra üzembe állíthatók legyenek.
A vasúttársaság közölte, hogy ezen a részen a sorompók szerepe megszűnt, de az állagmegóvás és a vagyonvédelem jelentős anyagi terhet jelentene.
A MÁV Zrt. adatai szerint a Középrigóc-Sellye vonalon a biztosító berendezések karbantartására a forgalom szüneteltetése óta, 2007 április 1. és 2009. I. féléve között 32,138 millió forintot fordítottak. A pálya és az épületek megóvására, valamint a vagyonvédelemre további 33 millió forintot költöttek.