A hatóság hétfői közleménye szerint a dublini székhelyű légitársaság nem tüntetett fel egy pótlólagos költséget egy reklámban, amit még tavaly helyezett el a saját honlapján. A Ryanair 10 eurótól induló jegyeket kínált egy útra, de azt nem jelezte, hogy az ár nem tartalmazza azt a költséget, amit akkor számítanak fel, ha valaki hitelkártyával fizet. Emiatt a tényleges összeg magasabb lett a reklámban szereplőnél.
Nem ez az első alkalom, hogy az ír légitársaságot megbírságolják félrevezető praktikák miatt, nemzeti és uniós versenyhatóságok már többször perbe fogták ezért.
A Ryanair negyedéves profitja az üzemanyagköltségek emelkedése miatt 85 százalékkal esett - az előző negyedévben 21 millió euróra az egy évvel korábbi 139 millióhoz képes -, és a cég hétfőn arra figyelmeztetett, hogy az idei évet akár 60 millió euró veszteséggel is zárhatja, ha továbbra is magas marad az olajár és csökkenek a viteldíjak.