Ha Brüsszel úgy döntene, hogy nem kell fizetni az ágazatot sújtó válságadót, annak az Auchan nagyon örülne, de a vezérigazgató szerint már az is könnyebbség, ha azt a jövő évtől megszüntetik. Meg lehet érteni, ha a gazdasági nehézségek miatt különadót vezetnek be, az a zavaró, hogy ez diszkriminatív módon történt - tette hozzá.
Az Erzsébet utalvánnyal kapcsolatban elmondta, hogy a vállalat javaslata két hónapja ott van a Nemzeti Üdülési Szolgálat (NÜSZ) asztalán. "Remélem, a vásárlók megelégedettségére fognak dönteni" - jegyezte meg Dominique Ducoux, hozzátéve, az idén mintegy 40 millió vásárlásra számítanak az áruházlánc üzleteiben.
A vezérigazgató elmondta: a magyar tejpiaci helyzet megoldásában készséggel együttműködnek, elfogadhatónak tartják, hogy a magyar termékek kerüljenek előtérbe. A kereskedőknek is az az érdekük, hogy helyi gazdákra támaszkodó beszállítói láncok alakuljanak ki, ennek feltétele azonban, hogy a szükséges mennyiséget megbízhatóan elő tudják állítani. A keresletet figyelembe véve vannak korlátok, ilyen például, hogy tudják-e biztosítani a megfelelő mennyiséget versenyképes áron - közölte.
A Győrben tervezett beruházással kapcsolatban elmondta, szeptember körül nyújtják be az építésiengedély-kérelmet, abban a reményben, hogy megkapják. Hozzátette ugyanakkor, hogy expanziós terveik nem korlátozódnak Győrre. Az Auchannak három településen (Pécs, Nyíregyháza, Budapest) van építési engedélye, a három projekt közül van, amelyen már a gazdasági válság előtt dolgoztak, a krízis és a válságadó azonban rontotta a beruházási lehetőségeket. Hozzátette: szó sincs arról, hogy foggal-körömmel ragaszkodnának Győrhöz, sajnálnák azonban veszni hagyni, mivel pénzt és időt fektettek a projektbe.
Dominique Ducoux bejelentette, hogy az Auchan új sajátmárkás termékeket vezet be, mert a vevők egyre kisebb kiszerelésű, alacsony árfekvésű termékeket keresnek, amire a cég válasza sajátmárkás termékcsoportjának fejlesztése.
Pásztor Attila, az Auchan elsőáras és sajátmárkás beszerzési igazgatója elmondta, hogy a cégnél évről évre nő a hazai sajátmárkás termékek száma, az idén már 266 féle ilyen terméket kínál az Auchan. A saját fejlesztésű sajátmárkás termékek között a hazai áruk aránya meghaladja a 80 százalékot. Mivel az újonnan bevezetendő termékek csomagolása háromnyelvű - magyar, román és lengyel - lesz, bármikor exportálhatóak lesznek. (Három romániai áruház zöldség-gyümölcs ellátását most is Magyarországról oldja meg az Auchan.) A cég 2012 végére már a teljes eladott termékszám 1,5-2 százalékát a sajátmárkás termékekből várja, az ezekből származó forgalom aránya tervei szerint 1,5-ről 2,5 százalékra nő.
MTI