A kiskereskedők szerint nemcsak a tavalyi gyenge bázisnak lehet betudni a növekedést, hanem emelkedett a lakosság költekezési kedve is - írja pénteki cikkében az újság.
Gál Judit, az Auchan kommunikációs menedzsere a lapnak elmondta: nagyjából tíz százalékkal nőtt az ünnepi édességek eladása, a másik húsvéti húzótermékből, a sonkafélékből is szinte minden elkelt a szezonban, mindössze egy-két áruházban kellett néhány terméket kiárusítani az ünnepek után. Hozzátette, az ünnepek alatt 400 tonna sonkafélével várták a vásárlókat.
A Tescónál összességében közel 1300 tonna füstölt árut adtak el, ami egy normál időszak közel tizenkétszerese. A cég pékségeiben nyolc százalékkal ugrott meg a forgalom a tavalyi évhez képest. Az egykilós húsvéti kalácsból 131 ezer, míg mákos és diós tekercsből 95 ezer darab fogyott.
A Coopnál négy-hat százalék körüli növekedésre számítottak, s úgy tűnik, hogy az előzetes várakozások mindenképpen teljesültek, bár az ünnepi forgalmat még most összesítik. A napi fogyasztási cikkeknél egyértelműen érzékelték, hogy nőtt a lakosság vásárlási kedve tavalyhoz képest - tudta meg a lap a hazai lánc szóvivőjétől.
MTI