A nyersanyagot és járműkarosszériákat szállító szerelvény fogadásán Thomas Faustmann, a vállalat ügyvezető igazgatója hangoztatta: a logisztikában a környezetkímélő vasútra helyezik a hangsúlyt, mivel a menetrend ütemezhető, így kiszámítható és biztonságos az anyagmozgatás.
A győri Audi ügyvezetésének elnöke közölte: 45 járműgyárat lát el motorokkal a vállalat, amely a Volkswagen konszern központi motorgyára és egyben a világ egyik legnagyobb motorgyára. Faustmann bejelentette: jövő szombattól világszerte megjelennek az autókereskedésekben, szalonokban a Győrött gyártott Audi A3-as és Carbriolet kocsik, amelyekből a tavaly november végi szériagyártás megkezdése óta a piaci bevezetéshez szükséges mennyiség, összesen 3200 példány készült.
Az ügyvezető igazgató közölte: a győri vállalat törekvése, hogy a Volkwagen konszernen belül a legrugalmasabb és legsikeresebb legyen. Ennek érdekében a költségszerkezetben rugalmas reagálásra, a határidőkben abszolút pontosságra van szükség - hangoztatta.
Ami a vasúti szállítást illeti: Deutsche Bahn-nal együttműködve mostanáig összesen mintegy 7,8 millió tonna nyersanyagot, alkatrészt és készterméket: motort és járművet szállított a 15 ezer szerelvény , és ezzel közel 325 ezer tehergépjárműtől tehermentesítette a közutakat. A 15 ezer vonatszerelvény mintegy 10 millió kilométert tett meg. Ez azt jelenti, mintha 230-szor kerülték volna meg a földet.
Juhász László, az Audi Hungaria logisztikai igazgatója újságírói kérdésre válaszolva elmondta: sztrájk esetén jó eséllyel bekerülnek a minimális szolgáltatás keretébe. Ez így történt az utolsó német mozdonyvezető sztrájknál és a MÁV sztrájknál is. Ezen túl vannak alternatív koncepcióik, hogy a szállítás zökkenőmentes legyen. A kritikus relációkban pedig eges alkatrészek szállítását közúton is meg tudják oldani.