4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az utolsó simításokat végzik az Audi Hungaria Motor Kft. új győri autógyárán - nyilatkozta Thomas Faustmann, a cég ügyvezetésének elnöke.

"Az új gyár majdnem kész, nem titok, hogy az első járművek már el is készültek benne, jelenleg a sorozatgyártás beindításához szükséges utolsó finomhangolásoknál tartunk" - mondta. Közlése szerint a cég létszáma jelenleg 8900 körüli a tavalyi 1450 fős növekedés nyomán.

Noha álláshirdetéseikre sokszoros a túljelentkezés, mégis vannak szakmák, amelyekben szakember-hiánnyal küzdenek. Ilyen terület a szerszámgyártás, ahol nem egyszerű szakembert találni sem a fizikai területekre, sem a mérnöki feladatokra, így többek között a karosszériagyártáshoz és a szerszámok előállításához vagy éppen a lemezmegmunkáláshoz kapcsolódóan. Szívesen növelnék továbbá a női munkavállalók arányát, de női pályázó kevés van a jelentkezők között úgy a fizikai dolgozók körében, mint a mérnöki állásoknál - mondta Thomas Faustmann.

Az ügyvezetés elnöke arról beszélt: a Volkswagen-konszern tavalyi magyarországi beszerzése elérte a másfél milliárd eurót, ami negyven százalékos növekedést jelent. Az Audi Hungarianak félszáz magyarországi beszállító szállít alkatrészeket a győri sorozatgyártáshoz, a termelésben 10-15, az új gyár építésénél 60-70 százalék a magyar beszállítói arány.

"A termelésben szeretnénk növelni ezt a mutatót, de ez is annak a kérdése, hogy képesek-e ezek a cégek olyan terméket előállítani, amely minőségében és technológiájában megfelel a konszern elvárásainak" - jegyezte meg.

Hozzátette: a tavalyi év a motorszám tekintetében rekordot hozott, a gyári folyamatok komplexitása erőteljesen növekedett.

A győri motorgyártásról Thomas Faustmann elmondta: jelenleg 360 féle motorvariánst állítanak elő, a négyhengeres, 1,2 literes Otto-motortól a tízhengeres 1,6 literestől a 12 hengeres, hatliteres dízelig. A változatok számának érdemi növekedése nem várható a következő fél évtizedben, a megújulás miatt azonban folyamatos lesz a belső átrendeződés.

A fejlesztési irányokról szólva arról beszélt: még nagyon hosszú időbe telik, amíg beindul az elektromos autók sorozatgyártása és ez az innováció a nagyközönség számára is elérhetővé válik. "Világossá vált, hogy a belsőégésű motor a következő 10-15 évben is világszerte a meghatározó meghajtási megoldás marad. A mi feladatunk ezt a terméket folyamatosan továbbfejleszteni, és nyitni az olyan új megoldások felé, mint a légnemű sűrített földgázzal való meghajtás" - fogalmazott.

Az Audi-stratégiáját ismertetve kiemelte: a feladatuk az, hogy technikailag leginnovatívabb, prémium minőségű termékeket állítsanak elő, megfelelő időben, mennyiségben és áron. Arról, hogy a következő három-öt évben elképzelhetőnek tartja-e a győri gyár további nagyléptékű bővítését, annyit mondott, "alapvetően a növekedés mindig lehetséges".

Hogy lesz-e újabb fázis, az két tényezőtől függ. Az egyik, hogy milyen mértékben fejlődhet az Audi és tulajdonosa, a Volkswagen-konszern a világpiacon, a másik, hogy mennyire tud helytállni a győri gyár a konszernen belül, az egyes termékek gyártásáért folyó versenyben. Így akár az is elképzelhető, hogy új feladatokat kap a gyár, akár az is, hogy egyes folyamatokat máshová helyeznek át - mondta a gyárvezető.

"Globális helyzetben és versenyben vagyunk, az Audi minden földrészen terjeszkedik, és ahogy fejlődik a márka, világszerte épít új motorgyárakat a vállalat. Ma az is a feladatunk, hogy ezeknek az új gyártótelephelyeknek a beindulását elősegítsük azzal, hogy támogatjuk a termelés beindítását, például a szakember-háttér biztosításával" - említette meg Thomas Faustmann.

Kitért arra, hogy Győrben folyamatosan fejlesztenek, illetve továbbfejlesztenek erőforrásokat. A győri fejlesztőmérnökök munkájának eredménye a Volkswagen Amarok motorja, amelyet Argentínában gyártanak.

Pénteken tette közzé 2012-es termelési adatait a társaság. Ezek szerint minden eddiginél több motort gyártott győri üzemében az Audi 2012-ben. Összesen 1 millió 915 ezer 567 motor készült Győrben, az egy évvel korábbi 1 millió 883 ezer 757 darab után. Autóból azonban az előző évi 39 ezer 518 darabnál kevesebb, 33 ezer 553 hagyta el a gyártósorokat. Az elmúlt év utolsó napján 8 ezer 663 embert foglalkoztatott a társaság, szemben az egy évvel korábbi, 7 ezer 322-vel.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!