3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Augusztus 15-én kezdheti meg működését Ferihegyen az a taxitársaság, amely a győztese lesz a Budapest Airport (BA) ZRt. által meghirdetett pályázatnak. Chris Woodruff, a BA vezérigazgatója történelminek nevezte a lépést, s a jelenlegi tarthatatlan állapot helyett fix árakat és korrekt szolgáltatást ígért. Mfor.hu tudósítás.

Mekkora bevételt jelent Ferihegy a taxisoknak? Pályázhat-e a Tourist Taxi?

Egységes arculat, fiatal kocsik

Woodruff kiemelte: a taxitársaságoknak komoly befektetéseket kell majd tenniük annak érdekében, hogy teljesíteni tudják a BA több mint 60 pontból álló kritériumrendszerét. Ezek között szerepel például: nem lehet öt évnél idősebb autójuk, a flotta átlagéletkora nem haladhatja meg a három évet, maximum három típusból állhat, ráadásul egységes színűnek és arculatúnak kell lennie. A kizárólag légkondicionált kocsikat angolul legalább alapfokon beszélő sofőrök vezetik majd, akiknek kötelezően teljesíteniük kell egy reptéri tanfolyamot.

A pályázó cégeket az első fordulóban átvilágítják, ami kiterjed a szakmai múlttól kezdve az infrastrukturális feltételeken át a működési rendszerre. A tenderen csak olyan társaságok vehetnek részt, amelyek megszakítás nélkül legalább öt éve nyújtanak taxi-szolgáltatást.

Woodruff a lépés hátterét megvilágítva elmondta: már decemberben egyértelművé vált számukra, hogy a Ferihegyen uralkodó taxis állapotokon változtatni kell. A repülőtérnek ugyanis eddig nem volt lehetősége kontrollra, pedig az utasok rendszeresen panaszkodtak mind a színvonalra, mind a túlszámlázásokra. Az új, brit vezérkar ezért több hónapig egyeztetett a turisztikai szakmával, a légitársaságokkal, a Gazdasági Versenyhivatallal, valamint a főváros vezetésével. A pályázat kiírását egyrészt az tette lehetővé, hogy a Fővárosi Közgyűlés - a BA javaslatára - megváltoztatta az erre vonatkozó jogszabályt. Másrészt a Fővárosi Droszt Kht. május 22-én aláírta a BA-val azt a szerződést, amelyben átadja neki a drosztok üzemeltetési jogát.

Az egyelőre kérdéses, hogy a pályázaton indulhat-e a ferihegyi taxifrontot - a Népszabadság információja szerint - mintegy másfél évtizede uralma alatt tartó csoport, a korábban Airport Taxi, jelenleg pedig Tourist Taxi néven futó társaság. Utóbbi csupán 2003 márciusa óta működik, márpedig a pályázónak legalább öt éves "szakadatlan" múlttal kell rendelkeznie. Igaz, a tenderen egy konzorcium tagjaként elvileg indulhat a vállalat.

A sajtótájékoztatón a Tourist Taxi nevének említését konzekvensen kerülő Woodruff mindenesetre eltökéltnek tűnt abban a tekintetben, hogy jobbító szándékú tervét tűzön-vízen keresztül véghezviszi. Arra az újságírói kérdésre, miszerint nem tart-e a meglehetősen rossz hírű társaság és a többi cég közötti harc kiújulásától, azt válaszolta: "Nem lesz probléma, végül is demokráciában élünk..."

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Véget érhet a ferihegyi hiénák milliárdos biznisze
Óvakodnak a magyar taxisoktól a brit turisták
Hadat üzen a múltnak Ferihegy új ura
Rendet vág a taxifronton Ferihegy
Taxisvilág Budapesten: eltört ujjpercek, bezúzott ajkak

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!