3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Februárban Európában 968 159 új autó kapott rendszámot, 18,3 százalékkal kevesebb, mint tavaly februárban, közölték az európai autógyártók szövetségében (ACEA) pénteken. Januárban 27 százalékos volt a visszaesés az egy évvel azelőttihez képest.

A tavalyihoz képest fordított irányzat februárban is megmaradt: Nyugat-Európában jobb a helyzet - főként az új autók vásárlását ösztönző német állami "roncsprémium" miatt -, mint a földrész keleti felén. Tavaly Kelet-Európában sokáig még akkor is nőtt az értékesítés, amikor Nyugat-Európában már apadt.

Februárban Nyugat-Európában 902 037 új autót helyeztek forgalomban, 17,3 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel azelőtt. Ez sokkal jobb, mint az első kéthavi visszaesés 22,0 százalékos átlaga. A nyugat-európai összképet jelentősen javította a Németország: ott 21,5 százalékkal nagyobb volt az értékesítés az egy évvel korábbinál. Negyven százalékos vagy azt meghaladó még a visszaesés Spanyolországban, Dániában, Finnországban.

Az új EU-tagországokban februárban 66 123 új autó kapott rendszámot, 30,3 százalékkal kevesebb, mint tavaly februárban. Itt rosszabbodik a helyzet: az első kéthavi visszaesés átlaga 29,9 százalék. Magyarországon februárban 7146 új kocsit állítottak forgalomban az ACEA becslése szerint, 46,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel azelőtt. Csehországban 7,7 százalékkal 9823-ra, Szlovákiában 37,9 százalékkal 3301-re, Romániában 66,5 százalékkal 7182-re csökkent az eladott új kocsik száma, a balti államokban 70 százalékot meghaladó volt a visszaesés. Ellenben Lengyelországban éves egybevetésben 7,3 százalékkal 30 194 új kocsira gyarapodott az értékesítés.

Februárban a Volkswagen csoport teljesített a legjobban: 8,0 százalékkal volt kisebb az értékesítése, az első két hónap átlagában pedig 13,4 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A csoport tagjai közül egyedül a Skoda növelte is értékesítését februárban, 4,7 százalékkal éves összehasonlításban.

A PSA Peugeot Citroen értékesítése 24,6 százalékkal, a Renault-é 19,9, a FIAT csoporté 17,2, a General Motorsé 20,5, a Daimleré 29,5 , a BMW csoporté 29,1 százalékkal maradt el februárban az egy évvel azelőttitől.

A távol-keleti gyártók közül majdnem mindegyiknek az eladásai tovább csökkentek Európában, kivétel a dél-koreai Hyundai, amely 25,5 százalékkal többet, és a japán Suzuki, amely 8,2 százalékkal többet adott el februárban a földrészen, mint tavaly februárban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!