A 8,6 milliárd forintos költségből elkészült több mint 13 kilométeres útszakasz a Keleti-főcsatorna hídjánál válik el a régi nyomvonaltól, és a várost délről elkerülve Ebes előtt tér vissza az eredeti pályára. Az új útvonal nagymértékben tehermentesíti Hajdúszoboszló belterületét, ahol eddig naponta több mint tízezer jármű, ezen belül 1400 nehézjármű haladt keresztül, jelentősen megterhelve a város közlekedését.
Csillag István avatóbeszédében különösen fontosnak nevezte, hogy a gyógyturizmus szempontjából Magyarország egyik fővárosának számító Hajdúszoboszlón is elkészült az elkerülő út, jelentősen hozzájárulva a fürdőváros lakóinak és az oda látogatónak a nyugalmához, pihenéséhez. Az átadást követően a gazdasági és közlekedési miniszter újságírók kérdésére kijelentette: az autópálya-díjak jövőre reálértékben nem, csupán az inflációs rátával drágulnak, ami 5,5 százalékos autópályadíj-emelkedést jelent. A miniszter utalt a legutóbbi kormánydöntésre, amely alapján megkezdődhetnek a tárgyalások az M5-ös autópálya mielőbbi kivásárlásáról és a matricarendszerbe történő bevonásáról.
Autópálya-díj: 5,5 százalékos lehet az emelés
Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter a 4-es főút egy új szakaszának átadásakor 5,5 százalékos autópályadíjemelést valószínűsített.