2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az autópálya-építés a tervek szerint halad; az M3-as 2006 végére eléri Nyíregyházát, az M35-ös pedig Debrecent - erősítette meg Csillag István pénteken, amikor megtekintette a Polgár-Görbeháza között épülő autópálya-szakasz kivitelezési munkálatait.

A gazdasági és közlekedési miniszter kiemelte: az autópálya nemcsak pénzből, hanem összefogásból - a kormányok és az érintett önkormányzatok összefogásából - is épül. Rendelkezésre állnak a költségvetésben azok az összegek, amelyekből az eredeti terveknek megfelelően adhatnak át 2006 végéig 420 kilométer autópályát, miközben 400 kilométer szakasz kivitelezési munkáit megkezdik, és 800 kilométer építését előkészítik - hangsúlyozta. "Jövőre már az európai uniós polgárok pénzét is használhatjuk a beruházásokhoz" - tette hozzá.

Csillag István emlékeztetett: az EU közlekedési főbiztosa jelezte, hogy az útfejlesztési beruházások során minden ország próbálkozzon a magán- és a közpénzek ötvözésére. "Ezzel mi is megpróbálkozunk" - tette hozzá. A közlekedési miniszter a versenyeztetés fontosságáról szólva kiemelte: amennyiben tavaly közbeszerzési eljárás nélkül jelölik ki a kivitelezőt - ami ellen a közvélemény tiltakozott -, akkor ma szalagátvágásra került volna sor, nemcsak bejárásra. "Azonban a verseny hitelességet, értéket jelent, és árcsökkentő hatása is van, így ennyi időt lehetett veszteni, de többet nem szabad" - fogalmazott.

Az eseményen részt vett Lotz Károly és Siklós Csaba, volt közlekedési miniszter is, míg Katona Kálmán és Fónagy János, az Orbán-kormány közlekedési miniszterei - mint azt Csillag István az MTI-nek elmondta - külföldi útjuk miatt nem lehettek jelen.

Kapcsolódó anyag
A gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztés számokban



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!