A Hoya negyven százalékos piaci részesedéssel rendelkezik a szemüveglencsék hazai piacán. "A magyar népesség ötven százaléka szorul látáskorrekcióra. Ebből a többség szemüveglencsén keresztül szemléli a világot, mégsem tudunk a lencsékről szinte semmit. Ezen kívánunk változtatni" - mondta Császi Dóra, az Avantgarde Business Communications részlegének igazgatója. Az Avantgarde feladata lesz a japán technológián alapuló lencsegyártás hátterének, a fejlesztéseknek, a szemüveglencse trendeknek és divatoknak folyamatos megismertetése a nagyközönséggel.
A Hoya Lens Hungary Zrt. a japán Hoya optikai vállalat tagja, a Hoya Vision Care üzletág része. A Hoya Vision Care tevékenységi körébe tartozik az információs technológia, a látás és az életminőség javítása. A magyar leányvállalat a Magyar Optikai Műveket (MOM) megvásárló belga Buchmann felvásárlásával, 1999-ben lépett a hazai piacra.