2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az eladott darabszám szerint legnagyobb orosz autógyár, az AvtoVAZ alkalmazottai több mint negyedének elbocsátására készül, mivel a jó egy évtizede első alkalommal bekövetkezett gazdasági válság a már régóta fennálló hatékonysági problémák kezelésére kényszeríti.

Az AvtoVAZ 102 ezres alkalmazotti létszámát 27600 fővel tervezi csökkenteni. A cég üzeme kapacitásának 65 százalékával, évi 500 ezer darabos termeléssel dolgozik majd. A gyár tavaly 728 ezer autót állított elő, és ezzel az országban értékesített 2,7 millió autónak közel a negyedét adta. A cég Lada márkájának népszerűsége folyamatosan csökkent az elmúlt években és a mostani gazdasági visszaesés - 2009 első félévében összességében 50 százalékkal csökkentek az autó eladások Oroszországban - a csőd szélére sodorta még tavasszal.

A tavalyi év végéig az AvtoVAZ eladásai kényelmesen támaszkodhattak a rohamosan növekvő oroszországi autókeresletre, de eközben piaci részesedése meredeken csökkent a külföldi márkák javára.

Az AvtoVAZ tavaly már tanújelét adta hajlandóságának a változásra, amikor értékesítette részvényeinek 25 százalékát a Renaultnak. Az együttműködés azonban még nem hozott eredményt, de az AvtoVAZ mostani közleményében jelezte, hogy 2012-re visszavesz 6000 elbocsátott dolgozót a Renault által közösen fejlesztés alatt álló gyártósorra.

A Renaulttal folytatott együttműködés a remények szerint javítja majd az AvtoVAZ termelékenységi mutatóit is. Az AvtoVAZ 2008-ban dolgozónként nyolc autót állított elő, miközben a Renault moszkvai üzeme 28-at.

Nagy reményeket fűznek az AvtoVaznál az Opellel való lehetséges együttműködéshez, miután az Opel egyik új tulajdonosa a kanadai Magna mellett Oroszország legnagyobb kereskedelmi bankja, a Sberbank. A Sberbank elnöke, az egykori gazdasági miniszter German Gref nagyon pártolná az együttműködést, különösen üzemanyag takarékos, kis autók esetében.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!