A pénzforgalmi egyenleg (EBITDA) 24,1 százalékkal, 162,3 millió euróra csökkent, a tavalyi első félévhez képest.
A hirdetési bevételek 13 százalékkal 541,5 millió euróra gyengültek, az egy évvel korábbi 622,4 millióról. A lapérdekeltségekből származó bevételek 2,9 százalékkal estek 580,4 millióra, a tavalyi első félévi 597,8 millióról.
Mint közölték, a fontos kelet-európai piacok különösen nehéz helyzete, az árfolyamhatásokkal párosulva, a cég külföldi bevételeit 16,7 százalékkal, 249,6 millió dollárra gyengítették.
Az eredmények ismertetése kapcsán a vezérigazgató jelezte: jelenleg nem látják a fellendülés jeleit legfontosabb piacaikon, ugyanakkor korábbi éves prognózisukat stabilan tartják.
A rekorddal zárult tavalyi év után 2009 első negyedében tovább növelte eredményét az Axel Springer. A pénzforgalmi egyenleg (EBITDA) 80,3 millió euró volt, 2,1 százalékkal több mint egy évvel korábban.
A németországi regionális lapokban birtokolt kisebbségi részesedések eladásából származó bevételekkel együtt az adózott eredmény 213 millió euró lett. A bevétel ugyanakkor 3,4 százalékkal 620 millió euróra csökkent.
A csoport tavaly minden korábbinál jobban teljesített, az EBITDA-eredmény 3,4 százalékkal 486,2 millió euróra emelkedett, a bevétel pedig 5,8 százalékkal 2,73 milliárd euróra nőtt.
A gazdasági recesszió miatt 2009 egészét tekintve az Axel Springer a reklámpiac nagy arányú szűkülésére számít, ennek következtében a bevétel és az eredmény is jóval a tavalyi rekord szint alatt maradhat.
MTI/Menedzsment Fórum