A német sportszergyártó társaság a dél-afrikai vb mellett a Reebok javuló eredményeiből profitált. A bevétel minden korábbinál nagyobb, 12 milliárd euró volt, 15,5 százalékkal nőtt 2009-hez képest. Az adózott nyereség 245 millió euróról 567 millióra emelkedett. A részvényenkénti nyereség 35 euró centről 80 centre ugrott fel, jóval az elemzői előrejelzések 64 centes átlaga fölé.
A társaság szerint az idén tovább nőhet a bevétel és a nyereség is, mert a világgazdasági konjunktúra beindulása ellensúlyozza a nyersanyagok drágulásának hatását. Az árbevétel növekedésének mértéke alulról közelítheti a 10 százalékot, a nyerség pedig 625 és 650 millió euró között alakulhat.
Az Adidas 2005-ben vásárolta fel az amerikai Reebokot, így egyesült a sportszergyártás második és harmadik számú szereplője, de a világelső Nike-ot egyesült erővel sem sikerült behozni. A sokáig gyengélkedő Reebok azonban kezd magára találni; újrapozícionálták a márkát, a fitnesz területre koncentrálnak, és elsősorban a nőket célozzák meg. A tervek szerint fitneszterem hálózatot is fejlesztenek és bevezetnek Reebok márkájú sportitalokat és étrend-kiegészítőket.
MTI