Az olasz kormány januárban hozza meg a végső döntést a légitársaság ügyében.
Az Alitalia eladásra felkínált hányada iránt korábban több cég is érdeklődött, így a Lufthansa és az Aeroflot, de ezek visszakoztak és a versenyben az Air France-KLM mellett csak a kisebb olasz rivális, az Air One maradt. Az Air One olyan bankok támogatásával indult, mint az Intesa Sanpaolo, a Morgan Stanley, a Nomura és a Goldman Sachs.
Az Air France-KLM ajánlatában azonnali 750 millió eurós tőkeemelés szerepelt, továbbá az, hogy 2010-re nyereségessé teszik az Alitaliát, és 2015-ig összesen 6,5 milliárd eurót ruháznak be a jelenleg erősen veszteséges cégbe. Az Air One, amely a második legnagyobb olasz légi vállalat, és élvezi a szakszervezetek, valamint több olasz politikus támogatását, 2012-ig összesen 5,3 milliárd euró befektetést irányzott elő, ami tartalmaz egy legalább 1 milliárd eurós tőkeemelést.