1p

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az olasz Alitalia légitársaság igazgatótanácsa hatórás tárgyalás után pénteken este bejelentette, hogy az Air France-KLM páros ajánlatát tartja jobbnak a cég 49,9 százalékos állami részesedésének a megszerzésére.

Az olasz kormány januárban hozza meg a végső döntést a légitársaság ügyében.

Az Alitalia eladásra felkínált hányada iránt korábban több cég is érdeklődött, így a Lufthansa és az Aeroflot, de ezek visszakoztak és a versenyben az Air France-KLM mellett csak a kisebb olasz rivális, az Air One maradt. Az Air One olyan bankok támogatásával indult, mint az Intesa Sanpaolo, a Morgan Stanley, a Nomura és a Goldman Sachs.

Az Air France-KLM ajánlatában azonnali 750 millió eurós tőkeemelés szerepelt, továbbá az, hogy 2010-re nyereségessé teszik az Alitaliát, és 2015-ig összesen 6,5 milliárd eurót ruháznak be a jelenleg erősen veszteséges cégbe. Az Air One, amely a második legnagyobb olasz légi vállalat, és élvezi a szakszervezetek, valamint több olasz politikus támogatását, 2012-ig összesen 5,3 milliárd euró befektetést irányzott elő, ami tartalmaz egy legalább 1 milliárd eurós tőkeemelést.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!