2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Airbus további gyártást tervez külső cégekre bízni, hogy csökkentse új reménységének, az A350-es modell fejlesztésének költségeit. A Fiancial Times értesülése szerint további 2,7 milliárd euró értékű munkát adnának külső cégeknek, és ezzel a kiszervezés aránya 50 százalékra emelkedne a jelenlegi 30 százalékról a nyugat-európai repülőgépgyártó csoportnál.

[ajanlo=1172][igazitas=right/]Az A350-est jelenleg átdolgozzák a modellt ért kritikák miatt, és megfeszített erővel folyik a késedelmet és veszteséget okozó hibák kijavítása az A380-as óriásgépen is. Az A350-es repülőgép áttervezése - amely jelentős költségekkel jár - annak érdekében történik, hogy versenyezni tudjon az amerikai Boeing 737-es Dreamlinerrel.

A külső gyártók bevonásának bővítését az Airbus már idén februárban jelezte, többek között Kínában és Oroszországban terveznek fejlesztési és gyártási együttműködéseket. Az Airbus a jövőben már nemcsak az alkatrészek beszerzésében és gyártásában támaszkodik külföldi partnerekre, hanem fejlesztési és összeszerelési együttműködéseket is tervez.

Két hete jelentették be, hogy az Airbus megállapodott a kínai China Aviation Industry Corp.-nel, hogy összeszerelő üzemet építenek az A320-as gépcsalád számára Tiencsinben. Indiában fejlesztő irodát terveznek nyitni, és Oroszországgal is közös fejlesztésekre készülnek. Az Airbus az új A350-esek tervezésébe és gyártásába akarja bevonni az orosz cégeket, és a munkába kínai mérnökök is bekapcsolódnának.

Az Airbus az első félévben rekord mennyiségű, 219 utasszállító gépet adott át, az idén várhatóan 430-at. Fő konkurense, az amerikai Boeing az első félévben 445 gépre kapott új megrendelést, idén 395, jövőre 440-445 utasszállító repülőgép átadására számítanak.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!