[ajanlo=1172][igazitas=right/]Az A350-est jelenleg átdolgozzák a modellt ért kritikák miatt, és megfeszített erővel folyik a késedelmet és veszteséget okozó hibák kijavítása az A380-as óriásgépen is. Az A350-es repülőgép áttervezése - amely jelentős költségekkel jár - annak érdekében történik, hogy versenyezni tudjon az amerikai Boeing 737-es Dreamlinerrel.
A külső gyártók bevonásának bővítését az Airbus már idén februárban jelezte, többek között Kínában és Oroszországban terveznek fejlesztési és gyártási együttműködéseket. Az Airbus a jövőben már nemcsak az alkatrészek beszerzésében és gyártásában támaszkodik külföldi partnerekre, hanem fejlesztési és összeszerelési együttműködéseket is tervez.
Két hete jelentették be, hogy az Airbus megállapodott a kínai China Aviation Industry Corp.-nel, hogy összeszerelő üzemet építenek az A320-as gépcsalád számára Tiencsinben. Indiában fejlesztő irodát terveznek nyitni, és Oroszországgal is közös fejlesztésekre készülnek. Az Airbus az új A350-esek tervezésébe és gyártásába akarja bevonni az orosz cégeket, és a munkába kínai mérnökök is bekapcsolódnának.
Az Airbus az első félévben rekord mennyiségű, 219 utasszállító gépet adott át, az idén várhatóan 430-at. Fő konkurense, az amerikai Boeing az első félévben 445 gépre kapott új megrendelést, idén 395, jövőre 440-445 utasszállító repülőgép átadására számítanak.