2p

Az Airbus szerint olcsó és megoldható a kereskedelmi repülőgépek folyamatos, valós idejű nyomon követése. A Xinhua hírügynökség beszámolója szerint erről John Leahy, az Airbus ügyvezető igazgatója beszélt kedden a Berlinben rendezett ILA légi szalonon.

Elmondása szerint az Air France Rióból Párizsba tartó 447-es járatának 2009 júniusi tragédiája óta (amelyben egy A330-as volt érintett) az Airbus azt támogatja, hogy minél több repülési adatot sugározzanak a földre, például a feketedobozban lévő adatok küldését műholdak segítségével. A repülőgépgyártók ugyanakkor nem képesek önmagukban való idejű nyomon követést biztosítani, ehhez a nemzetközi szervezetek, így a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) segítségére is szükség lenne - hangsúlyozta.

Az Európai Légi Biztonsági Ügynökség (EASA) május elején a Malaysia Airlines MH370-es, Kuala Lumpur-Peking járatának március 8-i eltűnése miatt azt javasolta az Európai Bizottságnál, hogy olyan víz alatti helymeghatározó eszközöket használjanak, amelyek 30 helyett 90 napig képesek a vízbe zuhant repülő megtalálását elősegítő jeleket sugározni, ezeket a jeleket messzebbről is érzékelni lehessen, a baleset helyszínét pedig 6 mérföldes pontossággal meg lehessen határozni.

Emellett az EASA arra is javaslatot tett, hogy a pilóták beszélgetését rögzítő eszközök a nagyobb, hosszú távokon repülő gépeken a mostani 2 óra helyett 20 órát legyenek képesek rögzíteni.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!