Elmondása szerint az Air France Rióból Párizsba tartó 447-es járatának 2009 júniusi tragédiája óta (amelyben egy A330-as volt érintett) az Airbus azt támogatja, hogy minél több repülési adatot sugározzanak a földre, például a feketedobozban lévő adatok küldését műholdak segítségével. A repülőgépgyártók ugyanakkor nem képesek önmagukban való idejű nyomon követést biztosítani, ehhez a nemzetközi szervezetek, így a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) segítségére is szükség lenne - hangsúlyozta.
Az Európai Légi Biztonsági Ügynökség (EASA) május elején a Malaysia Airlines MH370-es, Kuala Lumpur-Peking járatának március 8-i eltűnése miatt azt javasolta az Európai Bizottságnál, hogy olyan víz alatti helymeghatározó eszközöket használjanak, amelyek 30 helyett 90 napig képesek a vízbe zuhant repülő megtalálását elősegítő jeleket sugározni, ezeket a jeleket messzebbről is érzékelni lehessen, a baleset helyszínét pedig 6 mérföldes pontossággal meg lehessen határozni.
Emellett az EASA arra is javaslatot tett, hogy a pilóták beszélgetését rögzítő eszközök a nagyobb, hosszú távokon repülő gépeken a mostani 2 óra helyett 20 órát legyenek képesek rögzíteni.
MTI