2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Megkezdődik pénteken a döntőbírósági eljárás a Volánbusz Zrt. közbeszerzési tendere ügyében - közölte Mogyoróssy Tibor, az Alfa Busz Kft. tulajdonosa az MTI-vel kedden. Hozzátette: úgy tudja, tíz nap múlva várható döntés, addig a Közbeszerzési Döntőbizottság felfüggesztette a buszbeszerzési szerződés megkötését a tender győztesével.

A székesfehérvári Alfa Busz Kft. azt követően fordult a  Közbeszerzési Döntőbírósághoz, hogy a Volánbusz Zrt. közbeszerzési tenderén érvénytelenítették a pályázatát, s győztesként egy kínai céget neveztek meg.

A kft. 160 busz szállítására vonatkozó ajánlatát már a nyolc hónapja folyó eljárás elején kizárta a Volánbusz Zrt., majd a Közbeszerzési Döntőbíróság ítélete alapján visszahelyezte. Három hónapos tárgyalás után viszont a pályázat kiírója érvénytelenítette az ajánlatát műszaki kifogásra hivatkozva. Ezt a Magyar Buszgyártók Szövetségének egy hétfői nyilatkozatában "megalapozatlannak minősítette, a szövetség véleménye szerint ugyanis az Alfa Busz ajánlata nemcsak műszaki paramétereiben, hanem mintegy 15 százalékkal alacsonyabb árával is kedvezőbb volt a kínai ajánlattevőénél.

Mogyoróssy Tibor jelezte: ezzel 200 dolgozó munkahelye s további 200 bedolgozó munkája került veszélybe. A cégnek ugyanis - a tulajdonos tájékoztatása szerint - január végéig van megrendelése.

Tóth Jánosné, a cégnél működő Munkástanácsok szakszervezet elnöke közölte: az érdekképviselet  tiltakozik a drágább és rosszabb ajánlat elfogadása ellen, s ha a döntőbíróság megerősítené a kínai pályázat tendergyőzelmét, a dolgozók munkahelyének megtartása végett tüntetést szervez a Kossuth térre.

Az Alfa Busz 1992-ben kezdte meg a termelést az Ikarus egykori székesfehérvári gyárában. Volvo alvázra épít buszokat, s azokat itthon és külföldön értékesíti. Az alapítás óta a cég hatvan busztípust fejlesztett ki. A hazai, valamint a román, orosz és svájci piacra összesen évi 130-150 autóbuszt gyártottak eddig. A cég az idén várhatóan 10 milliárd forint termelési értéket produkál.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!