A rendelkezés nemcsak a közúti fuvarozó vállalkozásokat sújtja, hanem a Budapesten működő kereskedelmi, ipari és szolgáltató vállalkozásokat is hátrányosan érinti. Ezt támasztja alá, hogy a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) is felkarolta az ügyet, és mint az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) munkaadói oldalának egyik képviselője, az OÉT következő ülésén felveti a fővárosi behajtási rendelet újragondolását, tette hozzá a főtitkár-helyettes.
Karmos Gábor közölte: a munkaadói és szakmai érdekképviseletek azt tervezik, hogyha az OÉT-en a VOSZ javaslatát nem fogadják el, akkor az Alkotmánybírósághoz fordulnak, ezzel egyidejűleg pedig - a Volán Egyesülés javaslatára - európai uniós jogorvoslati fórumot is megkeresnek beadványukkal.
Az MKFE főtitkár-helyettese nem tudott válaszolni arra a kérdésre, hogy átlagosan milyen költségemelkedést jelent az érintett fuvarozók számára az, hogy a Fővárosi Közgyűlés 2007. december 28-án közzétett 74/2007. számú önkormányzati rendeletében például a 3,5 tonnánál nehezebb tehergépjárművek fővárosi behajtási díját - ha a Hungária körúton belülre szállítanak árut - ötezer forintra emelte az 1990 óta változatlan havi 500 forintról.
Véleménye szerint a probléma megközelítésekor külön kell választani a tranzit- és a célforgalmat. A fővárosi tranzitforgalommal kapcsolatosan kiemelte, hogy a rendeletet nem szabadna hatályba léptetni addig, amíg nem készül el az M0-ás déli szektorának 2-szer 3 sávossá bővítése. Ez 2009-ben várható.