2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A vállalkozások az Alkotmánybírósághoz fordulhatnak a fővárosi behajtási díj 2008. január 1-jei bevezetése és a tehergépjárművek mozgásának korlátozása miatt - mondta Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) főtitkár-helyettese kedden az MTI érdeklődésére.

A rendelkezés nemcsak a közúti fuvarozó vállalkozásokat sújtja, hanem a Budapesten működő kereskedelmi, ipari és szolgáltató vállalkozásokat is hátrányosan érinti. Ezt támasztja alá, hogy a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) is felkarolta az ügyet, és mint az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) munkaadói oldalának egyik képviselője, az OÉT következő ülésén felveti a fővárosi behajtási rendelet újragondolását, tette hozzá a főtitkár-helyettes.

Karmos Gábor közölte: a munkaadói és szakmai érdekképviseletek azt tervezik, hogyha az OÉT-en a VOSZ javaslatát nem fogadják el, akkor az Alkotmánybírósághoz fordulnak, ezzel egyidejűleg pedig - a Volán Egyesülés javaslatára - európai uniós jogorvoslati fórumot is megkeresnek beadványukkal.

Az MKFE főtitkár-helyettese nem tudott válaszolni arra a kérdésre, hogy átlagosan milyen költségemelkedést jelent az érintett fuvarozók számára az, hogy a Fővárosi Közgyűlés 2007. december 28-án közzétett 74/2007. számú önkormányzati rendeletében például a 3,5 tonnánál nehezebb tehergépjárművek fővárosi behajtási díját - ha a Hungária körúton belülre szállítanak árut - ötezer forintra emelte az 1990 óta változatlan havi 500 forintról.

Véleménye szerint a probléma megközelítésekor külön kell választani a tranzit- és a célforgalmat. A fővárosi tranzitforgalommal kapcsolatosan kiemelte, hogy a rendeletet nem szabadna hatályba léptetni addig, amíg nem készül el az M0-ás déli szektorának 2-szer 3 sávossá bővítése. Ez 2009-ben várható.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!