3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tisztességtelennek tartja az Apple vállalat által Kínában alkalmazott kereskedelmi módszereket a Zsenmin Zsipao. A kínai központi lap hétfőn megjelent számában az utóbbi hetekben kipattant botrányokra is emlékeztetve "arrogánsnak" nevezve a céget.

A hivatalos kínai média az elmúlt hetekben többször is "szájára vette" az amerikai Apple-t, mintegy "kampányt hirdetve" a vállalat hírnevének megtépázására. A fogyasztói jogok védelmével foglalkozó adásában a kínai központi televízió (CCTV) a vállalat szemére vetetett, hogy a sérült iPhone-hátlapok cseréjénél Kínában fizetésre kötelezik a vásárlókat, miközben ez külföldön ingyenes. A több százmillió néző által követett adás után több százezren vitatták meg a témát a kínai mikroblogokon, csalódottságuknak hangot adva az országban egyébként rendkívüli népszerűségnek örvendő céggel szemben.

A vállalattal szembeni hangulatot kínai hírességek is szították, amiben - ahogy az egy mikroblogbejegyzésben felejtett utasításból kiderül - feltételezhetően maga a CCTV is jelentős részt vállalt. Alig egy héttel az adás után a Hszinhua hírügynökség közölt cikket arról, hogy az utóbbi egy év során a közép-kínai Vuhan városában több mint 20 ezer fiatal adósodott el egyebek közt az országban tomboló "Apple-láznak" köszönhetően. A fiatalok magas kamatozású, nagy összegű kölcsönt vettek fel csak azért, hogy legújabb generációs elektronikai cikkeket, így iPhone-t vagy iPadet vásárolhassanak. A híradás újabb csapást mért az Apple hírnevére, s a vállalat népszerűségének árnyoldalaira, a kínai fiatalok státuszszimbólum-függőségére is rávilágít.

A "médiaháború" a Zsenmin Zsipao központi pártlap hétfői számában folytatódott. Terjedelmes írásában a lap "arrogánsnak" nevezi a vállalatot, s hiányolja, hogy az Apple nem válaszolt a bírálatokra. Az újság úgy fogalmaz: a kettős mércét illető vádakat követően az Apple mindössze egy "semmitmondó és önfényező" 200 szavas közleményt tett ki honlapjára, nem kért bocsánatot és a problémákra nem kínált megoldást. A vállalat a kínai újságírók többszöri megkeresésére sem reagált, így próbálván kitérni a kritikák elől. A lap írásában több felháborodott és csalódott vásárlót is idéz, akik közölték, hogy a történtek miatt nem fognak több Apple-terméket vásárolni.

Nem az Apple az egyetlen külföldi vállalat, amely tevékenységének negatív oldalait vette górcső alá a kínai sajtó. Decemberben a KFC-ről derült ki, hogy hormonnal és antibiotikummal kezelt csirkehúst használt termékeiben alapanyagként, legutóbb pedig a Volkswagen hívott vissza csaknem 400 ezer autót egy, a kínai televízióban megjelent híradást követően.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!