3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Audi győri gyárának bővítéséhez 11,2 milliárd forint, az Opel szentgotthárdi beruházásához pedig 5,5 milliárd forint állami támogatás kap - ismertette a kormány döntését Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter szerdán a kormányülést követően a Parlamentben.

Az Audi 900 millió eurós beruházást, míg az Opel 450 milliós fejlesztést hajt végre a következő években.

Matolcsy György hozzátette: az Audi jelenértéken számított 11,2 milliárd forintos támogatása munkahelyenként 6 millió forint támogatást jelent. A beruházás 3 év alatt térül meg.

Az Opel 5,5 milliárdos támogatása munkahelyenként 6,8 millió forintot tesz ki és 5 év alatt térül meg. Elmondta még: a két óriásberuházás 2.634 munkahelyet létre közvetlenül, közvetve a beszállításokkal együtt pedig 17.500 munkahely jön létre Magyarországon.

A minisztérium tavaly szeptemberben még arról tájékoztatott, hogy az Opel fejlesztése 7,5 milliárd forintos állami támogatással valósul meg. Arról, hogy miért csökkent az összeg Matolcsy György azt mondta: "mert jól tárgyaltunk".

A nemzetgazdasági miniszter kitért arra is, hogy e két beruházás a Mercedes kecskeméti beruházásával együtt "2 százalék GDP-többletet eredményez"; a termelés beindulásával a járműipar a teljes magyar export 16-18 százalékát adja.

A miniszter úgy fogalmazott: a kormány döntésével hosszú és sikeres tárgyalássorozat végére került pont. Kifejtette: a kabinet döntése azt jelenti, hogy a két beruházás támogatásával a magyar munkavállalókat támogatja.

A kormány továbbra is tartja azt az irányvonalat, hogy nagyságrendileg több beruházási támogatást kell adni a hazai kis- és közepes vállalkozásoknak - tette hozzá azzal, hogy idén az összes kormányzati támogatási forrás 75 százalékát kapták a hazai mikro-, kis- és közepes vállalkozások, 25 százalékát pedig a külföldi tulajdonosi részvétellel működő társaságok.

Matolcsy György felhívta a figyelmet, hogy mind a két beruházás esetében legalább 12-15 éves működésre számítanak. Kijelentette: a beruházások az állam és az ország szempontjából többszörösen megtérülnek.

A miniszter megállapította, Magyarország a térségi autóipari versenyben előrelép és a lengyelországi termelési szintet "hozza be" e két beruházással. Magyarország számára jelképes a járműipar, azon belül a motorgyártás, mert  "a térség motorja, a közép-európai térség legjobb üzleti környezetét kínáló országa szeretnénk lenni" - emelte ki.

Kérdésre válaszolva Matolcsy György elmondta: a kormány szerdai döntése a közvetlen költségvetési pénzügyi támogatásra szorítkozott. Annyit mondott még, hogy a Győrt elkerülő út építése, amely nem része a támogatási csomagnak, felgyorsul az Audi-beruházás révén.

Egy, a gyógyszerkasszát érintő kérdésre megismételte: a kormány eredeti célja nem változott, amely szerint 120 milliárd forintot kíván megtakarítani ezen a területen. Az egész rendszert meg kell reformálni - mondta a miniszter.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!