2p

Az EU bizottsága tervezetet dolgozott ki a repülőterek által a légitársaságok felé felszámított költségek mérséklésére, bár a jelentések szerint a kérdésben érintett felek jobb együttműködését és a költségtényezők jobb ismeretét tartja ehhez elsősorban fontosnak a hivatal.

Heathrow

Az EU reptéri költségcsökkentő tervezetének hátterében a nyugat-európai repülőterek által felszámolt túl magas díjak állnak. A légitársaságok szövetségének összesítése szerint Európa 15 nagyvárossal szerepel a világ 25 legdrágább repülőtere között, és a repülőterek meglehetősen gyorsan emelik a díjakat.

A légitársaságok repülési összköltségének már most is 4-8 százalékát érik el ezek a különböző jogcímeken kért összegek. A párizsi Charles de Gaulle repülőtéren fizetendő díjak például öt év alatt 26 és fél százalékkal drágultak.

Az EU bizottságának tervei nem tetszenek a repülőtereket üzemeltető társaságoknak. Ezek a cégek ugyanis a biztonsági intézkedések miatti többletköltségekre és a forgalom növekedése miatt megnövekedett feladataikra szoktak hivatkozni a díjak emelésekor.

Ezek mellett azt is rendszeresen felemlegetik, hogy beruházásokat is végre kell hajtaniuk a zsúfoltság, a késések csökkentése és az utasok jobb kiszolgálása érdekében - mondják a légikikötőket üzemeltető cégek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!