2p

Az EU brüsszeli bizottsága azt szorgalmazza, hogy az uniós fogyasztók nagyobb bátorsággal vásároljanak elektronikusan, beleértve az országhatárokon átnyúló netes vásárlásokat. Az e-vásárlások részaránya a nemzetközi kiskereskedelmi vásárlások értékében tavaly körülbelül 6 százalék volt az EU-ban, a 27 tagállam együttesét nézve.

A brüsszeli bizottságnak az e-vásárlásoknál elsősorban a bizalmat és a biztonságot, a fogyasztók védelmét kell intézkedéseivel erősítenie, miközben megpróbálja leegyszerűsíteni ezeket - derült ki a fogyasztói kérdésekkel foglalkozó biztosnak Meglena Kunevának nyilatkozatából.

Meglehetősen sok panasz érkezik az e-vásárlási ügyletekkel kapcsolatban, részben amiatt is, hogy nem egységesek a fogyasztók védelmét célzó szabályok az egyes tagországokban. Gátló tényező a nyelvi akadály is. Kuneva szerint nem elfogadható, hogy gyakorlatilag 27 külön kis online piac működjön az EU-ban.

A biztos azt ígéri, hogy az elkövetkezendő hónapokban fogyasztóvédelmi szervezetekkel, vállalatokkal, továbbá az Európai Parlament képviselőivel és a tagországi kormányok képviselőivel is egyeztetéseket kezd a megfelelő brüsszeli elképzelések kialakításához.

Az uniós polgárok hetven százaléka látja úgy, hogy a vásárlással kapcsolatos vitás kérdések rendezése a garanciák megszerzése nehéz a nemzetközi e-vásárlásoknál.

Az EU parlamenti képviselői már a múlt hónap végén megállapították, hogy az e-kereskedés szabályait korszerűsíteni kell. Egy felmérés szerint az európaiak 27 százaléka már hajtott végre online, azaz e-vásárlást.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!