A közlemény szerint új tárgyalási napot a bíróság, a felülvizsgálati eljárás befejezésének függvényében tűzi ki, amelynek időpontja bizonytalan. A NIF nem ért egyet az eljárás felfüggesztésével, de tiszteletben tartja, hogy a Polgári Perrendtartás lehetőséget ad a bíróságnak erre a döntésre.
Az autópálya beruházó cég véleménye szerint ugyanis a bíróságnak a jogellenességet nem kell vizsgálni, tekintettel arra, hogy azt a jogerős GVH határozat már rögzíti. Ezért a NIF határozott álláspontja, hogy a bírósági döntések mielőbb szükségesek. A beruházó társaság széles, átlátható, tiszta versenyhelyzetet kíván teremteni. A NIF 11 milliárd forint kártérítést követel a a Strabag Zrt-től.
Az ügy előzménye, hogy a GVH 2004 júliusában összesen 7,043 milliárd forint bírsággal sújtotta a Betonút Rt.-t, a Strabag Rt.-t, a Hídépítő Rt.-t, az Egút Rt.-t és a Debmút Rt., mert a társaságok versenykorlátozó módon felosztották egymás között az akkori Nemzeti Autópálya Rt. (a NIF jogelődje) által kiírt és 2002 végén zárult nyílt közbeszerzési eljárás során az összesen 59,91 kilométer sztráda megépítésére szóló, bruttó 160 milliárd forint értékű megbízást.
A határozat ellen az érintett társaságok jogorvoslattal éltek a Legfelsőbb Bíróságon, amely 2007. szeptemberében hozott ítéletében jóváhagyta a GVH határozatát. A NIF Zrt. az ítélet alapján állítja, hogy a kartell kárt okozott a társaságnak, aminek alapján az érintett társaságokkal egyeztetni kezdett a kártérítésről, az egyeztetések azonban nem vezettek eredményre.
A NIF ezután felszólította az érintett társaságokat az okozott kár peren kívüli megtérítésére. A társaságok szerint viszont jogalapjában és összegszerűségében is megalapozatlan a NIF követelése, ezért nem fizettek. Az autópálya beruházó így 2007 novemberében jogi útra terelte az ügyet.