Az útmutató, amelyet az outsourcing életciklusának nevezett el a META Group, egy tesztelt és igazolt folyamat a döntéshozataltól, a beszállítók, vendorok kiválasztásán át az outsourcing kapcsolatok működtetéséig. Az életciklus a következő lépésekből áll:
- A szervezeten belül meghatározni és priorizálni az elvárásokat
-
- Meghatározni a vállalkozás rövid és hosszútávú üzleti céljait
-
- Az outsourcing partner kiválasztása, amellyel a korábban meghatározott célokat a szervezet meg tudja valósítani az életcikluson keresztül
-
- Az outsourcing szerződés tárgyalása, kialakítása
-
- Az outsourcing kapcsolat menedzselése egy erős, dedikált csapattal
’Az első lépés, hogy meghatározzuk az elsődleges üzleti célokat mielőtt a lehetséges outsourcing partnerekkel felvennék a kapcsolatot. Soha ne a beszállítók kiválasztása, illetve a tárgyalás legyen az első lépés’- figyelmeztet a Dean Davison a META Group szakértője. ’ A legfontosabb, hogy az elvárások reálisak és időben meghatározottak legyenek. A nem megfelelő, helytelen elvárások az elsődleges okai a sikertelen outsourcing együttműködéseknek.
Mivel az outsourcing hosszútávú üzleti döntést igényel, így igen alapos vizsgálatot igényel. A META Group felsorol néhány, igen gyakori félreértést, helytelen értelmezést, amelyet az outsourcinggal szemben támasztanak az informatikai vezetők:
- Az IT költségek automatikusan csökkeni fognak
-
- Az outsourcing partnerek a legjobb gyakorlatot követik
-
- A beszállítók egyszerre jobbak, gyorsabbak és olcsóbbak, mint a belső IT csapat
’Miközben természetesen előfordulhat, hogy ezek a elvárások is teljesülnek, azonban ezt senki, semmi nem garantálja’ - mondja Davison. A benchmarking eszközei segítségével, a szervezetnek mérlegelnie kell az outsourcinggal járó kockázatokat, illetve azokat a kockázatokat, amelyeket az IT feladatok szervezeten belüli tartása eredményezhet.