Az EU bizottsága szerint a külföldi beruházók számára közvetlenül az EU szomszédságában akadt egy kisebb bér- és más járulékos költségekkel dolgozó térség - a marokkói Tanger térsége - és a példa világosan mutatja, hogy az európai autóiparban a termelés áthelyezése milyen irányt vesz.
Portugáliában maga a kormány jelentette be szerdán, hogy 200 millió eurós hitelvonalat nyit meg a gépkocsikat és a részegységeiket gyártó helyi ipar támogatására, a munkahelyek megszüntetésének megelőzésére.
A hitelvonal az országban tevékenykedő nagy járműgyártókkal, a Volkswagennel és a Peugeot-Citroennel létrejött megállapodással jött létre. A pénzből részben továbbképzést, eladásösztönzést is finanszírozhatnak.
A kormány jelezte, hogy az uniós kohéziós alapokból is felhasznál pénzforrásokat az ágazat támogatásához. A portugál járműgyártók szövetsége szerint az autóeladások jelentős visszaesésével járó pénzügyi-gazdasági válság jövőre 12 ezer portugáliai állás megszűnésével fenyeget.