2p

A spanyol járműgyártás Brüsszeltől, a portugál pedig a helyi kormányzattól várhat támogatást, hogy a nagyobb leépítésektől menthető legyen az ágazat. Spanyolország, ahol 1600 munkahely megszüntetését jelentették be - az amerikai Delphi alkatrészgyártó nagyvállalat egységének Marokkóba áttelepítése miatt - Brüsszeltől kap csaknem 10,5 millió eurót az EU globalizációs európai kiigazítási alapjából.

Az EU bizottsága szerint a külföldi beruházók számára közvetlenül az EU szomszédságában akadt egy kisebb bér- és más járulékos költségekkel dolgozó térség - a marokkói Tanger térsége - és a példa világosan mutatja, hogy az európai autóiparban a termelés áthelyezése milyen irányt vesz.

Portugáliában maga a kormány jelentette be szerdán, hogy 200 millió eurós hitelvonalat nyit meg a gépkocsikat és a részegységeiket gyártó helyi ipar támogatására, a munkahelyek megszüntetésének megelőzésére.

A hitelvonal az országban tevékenykedő nagy járműgyártókkal, a Volkswagennel és a Peugeot-Citroennel létrejött megállapodással jött létre. A pénzből részben továbbképzést, eladásösztönzést is finanszírozhatnak.

A kormány jelezte, hogy az uniós kohéziós alapokból is felhasznál pénzforrásokat az ágazat támogatásához. A portugál járműgyártók szövetsége szerint az autóeladások jelentős visszaesésével járó pénzügyi-gazdasági válság jövőre 12 ezer portugáliai állás megszűnésével fenyeget.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!