Az idén karácsonykor az LCD-tévék forgalma várhatóan már a korábban a plazmák felségterületének számító 100 centiméter képátló körüli kategóriákban is meghaladja a riválisokét. A nagyobb felbontású modellek iránti növekvő igény szintén az LCD-gyártóknak kedvez, mivel nagyon bonyolult és drága eljárást igényel a plazmatévé gyártóitól, hogy nagy felbontású készülékeket állítsanak elő a 120 centiméternél kisebb képátlójú kategóriában. A folyadékkristályos tábor ugyanakkor éppen ebben a szegmensben erősít és folytat minden korábbinál agresszívebb marketingkampányt. Valószínűleg ez a karácsonyi időszak az utolsó lehetőség a plazmatévégyártóknak arra, hogy 100 centiméter körüli képátlójú modelleket kínáljanak, egy év múlva ugyanis már nem lesz lényeges árkülönbség a két típus között ebben a méretben.
A folyadékkristályos készülékek előretörésének kedvezhet az is, hogy jövőre az LCD-televíziók árában 30 százalékos csökkenés várható, míg a plazmáknál csak 15-20 százalékos. A plazmatévék piaca várhatóan 2008-ban éri el csúcsát, akkor mintegy 24 milliárd dolláros bevételre számíthatnak a gyártók. Ezt követően már csökkenni kezd e készülékek forgalma a DisplaySearch piackutató szerint. Az LCD-tévék iránti igény ugyanakkor a 2008-as 75 milliárd után 2010-re már 93 milliárd dolláros piacot generál, számol be a Világgazdaság.