Ez leginkább azzal magyarázható, hogy az utóbbi években Magyarországon rendre az őszi kereskedelmi szezon indulásakor adták át áruházaikat a nagy láncok, amelyek nyitási akciókkal hasítottak bele egy-egy termék forgalmába. Az elektronikai áruházakból ilyenkor párosával vitték az LCD és plazmatévéket, dvd-lejátszókat, házimozirendszereket.
A sorban állást és a zsörtölődést csak ilyen esetekben hajlandóak felvállalni a magyar fogyasztók, a mentalitás nem változott: az itthoni "felhasználónak" csak akkor van szüksége slágertermékre, ha annak árából enged a kereskedő - vélekednek a piackutatók. Ám a gyártók a karácsonyi szezonban rendszerint nem hajlandók erre, hiszen a kereslet 30 százalékkal megugrik.
Ettől eltekintve természetesen idén is vannak olyan termékek, amelyek keresettebbek a többihez képest. Az adatok szerint továbbra is jól megy az mp3-as lejátszó, a magasabb minőségű (felvenni is képes) dvd-készülék és a drasztikus árcsökkenésen átesett LCD tévé. Ezek a termékek egyébként is régóta vezetik a slágerlistákat a fogyasztók körében.
Az élelmiszereknél idén is a hal lesz a sláger, és szinte biztos, hogy a narancs- és banánértékesítésben komoly árverseny indul az áruházak között. Gyermekjátékból mindent minden mennyiségben el lehet adni. Úgy tűnik, idén sláger lesz a távirányítású autó, ebből hatalmas készleteket halmoztak fel a kereskedők. A lányoknál nincsenek favoritok, az üzletekben szemmel láthatóan minden megy, ami rózsaszín, írja a Napi Gazdaság.