Bővelkedett a múlt hét a meglepetésekben. A kereskedelmi csatornák között ugyan továbbra is az RTL Klub vitte a prímet, ám az adó a nyári és ünnepi időszakoktól eltekintve "emberemlékezet" óta nem szerepelt olyan rosszul, mint most, a 8. héten. Korábban 20 százalék alatti főműsoridős átlagos közönségarányt egy-egy olyan hét alkalmával produkált csupán a csatorna, amikor elsötétítésre ítélték, ám a múlt héten több este is a lélektani határ alatti nézettséggel kellett beérniük.
Hétköznapokon a főműsoridő lendületének megtöréséért leginkább az Éjjel-nappal Budapest okolható, melyet ugyan felcseréltek a Fókusszal - hátha így sikerül javítani az eredményen -, ám a várt (a múlt héten taglalt eddigi kiugró eredményekhez hasonló) siker most is elmaradt. Igaz, legalább az első héthez képest a műsor nézettsége nem gyengült tovább.
Felemásnak értékelhető az M1-en futó A Dal című műsor eredményessége is. Az Eurovíziós dalfesztivál magyar selejtezőjének tekinthető rendezvény jelentősen javított a közszolgálati adó szokásos átlagán, ám nemcsak arra volt kevés, hogy megszorongassa a legnagyobbakat, de arra is, hogy a főműsoridős heti összesítésben az adó dobogós helyre kerülhessen. Némileg meglepetésre ugyanis a közszolgálati csatornán dupla adással jelentkező A Dal is kevés volt az F+-szal szemben, így az RTL Klubot és a TV2-őt ez a csatorna követte a képzeletbeli rangsorban.
Vasárnap - némi képzavarral - tévés statisztika történeti pillanat szemtanúi lehettünk, hiszen az mfor.hu információi szerint olyan még nem volt a hazai tévétársaságok esetén, hogy hosszabb ideig négy csatorna is a 10 százalékos közönségarányt felülmúlja. A hét utolsó napján azonban ez is megtörtént. A Nagy Duett vasárnapi adása a csatorna eddigi legnézettebb műsorának bizonyult a 18-49 évesek körében: 10,38 százalékos piaci részesedésével a SuperTV2 a műsor adásideje alatt a negyedik legnézettebb csatorna volt. Más kérdés, hogy ezzel – ahogy korábban is utaltunk rá - nem csak az RTL döntéshozóinak, de kissé az anyacsatornájának is fejfájást okoz, hiszen mindkét adótól visz el nézőket.
A két nagy csatorna között ezúttal nem szűkült a távolság, ám ez elsősorban annak köszönhető, hogy a TV2 sem tudott semmi meglepővel előrukkolni. Igaz, a piacvezető csatornától az üldöző így is elnyert egy napot.
A nyolcadik héten főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmileg fontos célcsoportban (18-49 évesek) az RTL Klub műsorainak a közönségaránya 21,2 százalék lett, míg a TV2-t a készülékek előtt ülők 16,9 százaléka követte. A harmadik helyen ezúttal az F+ csatorna végzett (6,1% SHR), ám alig maradt el tőle az M1 (6% SHR) és a Cool (5,8% SHR). A Viasat 3 (4,3% SHR) továbbra is sereghajtó a közepes csatornák között.
Hétfőn a Családi titkok olyannyira jól szerepelt, hogy az Éjjel-nappal Budapest mellett a Fókuszt is sikerült megvernie, majd az NCIS maga mögé utasította a Csont nélkült, így ha csak egy hajszállal is, de a TV2 nyerte az első napot. Kedden a TV2-n vetített Men in Black alulmaradt A mentalistával szemben, de A Grace klinikát legyőzte. Szerdán a Családi titkokat követően az este az RTL Klubé volt, Szulejmán és a Házon kívül többeket hozott lázba, mint Sherlock és Watson vagy Hajdú Péter. Csütörtökre a TV2 lendülete teljesen elfogyott, így a főműsoridőben végig az RTL Klub közönségaránya volt magasabb: a Superbad (TV2) gyászos vereséget szenvedett az archívum mélyéről kikukázott Tango és Cashtől.
Pénteken az RTL Klubon A zöld íjász, a Gyilkos elmék és Az egység uralta az estét, Bridget Jones (TV2) labdába sem rúghatott. Szombaton az RTL-en vetített Mackótestvért követően a nézők az Eurovíziós dalfesztivál válogatóját, A Dal című műsorra és a Pókember 3-ra kapcsoltak el. Vasárnap nagy szerencséje volt a piacvezető tévécsatornának, hogy a Cobra 11 nagyon jól szerepelt, szemben a TV2 műsorával, a Rumlis vakációval és A rend őrzőjével, így az RTL egy paraszthajszállal győzött.
mfor.hu