5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Míg egy héttel korábban sok néző a közepes csatornákat választotta a két nagy kereskedelmi tévé ismétlései helyett, a múlt héten ezek sem remekeltek. A legrosszabbul az M1 járt, mely a nagy és közepes csatornák közül a leggyengébben szerepelt.

Míg a korábbi években úgy tűnt, az RTL Klub számára a nyári időszak eredményei kevésbé fontosak, a piacvezető csatorna idén mintha tudatosabban kezelné a szabadságok hónapjait. Már egy héttel ezelőtt is azt jelezték a nézettségi adatok, hogy az RTL Klub „szokásos” nyári mélyrepülése helyett legfeljebb megfontolt leszállásról beszélhetünk, ez pedig a 28. héten is megerősítésre került. A csatorna nézettségi szempontból jó döntést hozott azzal, hogy nem küldte nyaralni az Éjjel-nappal Budapest stábját, a reality ugyanis napról-napra remek számokat ér el, a múlt héten is a legnézettebb műsornak bizonyult. Az egyes piaci pletykák szerint a távoli jövőben a Barátok között leváltására szánt program nyári folytatása a nézők lojalitásának növelése szempontjából is indokolható. Konkurensek hiányában ugyanis az Éjjel-nappal Budapest még inkább beszédtémát adhat a műsor rajongói számára.

A nyári időszak érdekessége volt, hogy a 27. héten a közepes csatornák látványosan növelték számaikat, a folyamat azonban nem bizonyult tartósnak. Az RTL ugyan stagnált, a TV2 viszont az egy héttel korábbi meglehetősen gyenge teljesítményt követően ezúttal némileg javított, ráadásul a már említett csatornák rovására. Ezek közül az egy hete sokkal jobban szereplő F+ és az M1 is jelentős számban veszített nézőket, és mindkét csatorna átlagos közönségaránya számottevően csökkent. Érdekesség, hogy a viszonylag jelentős fölénye ellenére az RTL Klub ezúttal nem tudott minden nap győzni főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban, a TV2 ugyanis a hétvége első napján megtréfálta a vetélytársát. Más kérdés, hogy szombaton elsősorban egy olyan Indiana Jones (és az utolsó keresztes lovag) filmnek köszönhetően tudott nyerni a TV2, amelyet lassan unalomig ismételnek.

Az M1 mélyrepülése egyébként némiképpen meglepetést jelentett, hiszen az elmúlt időszakban a nézőket vonzó programok ezúttal is szerepeltek a kínálatban, hiszen sikeres magyar film éppen úgy képernyőre került, mint sok gólt hozó focimeccs, ám ezek egyike sem tudott átütő sikert hozni. Tréfálkozhatnánk persze azon, hogy a Videoton csütörtöki kiesése elvette a nézők kedvét, ám még a fehérvári csapat kudarca sem hozott kiemelkedő nézettséget. Igaz, sem a Videoton, sem a Honvéd kupaellenfele nem azt a nívót képviselte, amely miatt a nézők tömegével ülnének a tévék elé. A szerdai atlétikai gálán pedig hiába voltak világsztárok, a sportág jellegénél fogva nem a magyar nézők kedvence. Ebből a szempontból talán a magyar szuperkupa vérszegény számai okozhattak komolyabb meglepetést, ám ebben az esetben talán tényleg igaz lehet, hogy a csalódott semleges nézők egy gyakorlatilag tét nélküli Győr-Debrecen mérkőzésre nem voltak kíváncsiak, a két csapat szurkolói pedig nincsenek túl sokan.

A 28. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmileg fontos célcsoportban (18-49 évesek) az RTL Klub műsorainak a közönségaránya 20,8 százalék lett, míg a TV2 a mélyponthoz képest 1,2 százalékponttal javítva 14,7 százalékos átlagos közönségarányt ért el. A javulásban az is közrejátszott, hogy a korábbi csapnivaló számokért felelős Bűnök és szerelmek című műsort nagyon gyorsan kivette a csatorna a főműsoridős kínálatból.

A harmadik helyet viszonylag kényelmesen szerezte vissza a Cool (5,9% SHR), majd a F+ következett (5,5% SHR). Az egy héttel korábbi számait nem tudta megismételni a Viasat3 (4,2% SHR), ám így is maga mögé tudta utasítani az M1-et, mely ezúttal a sereghajtó pozícióba szorult.

Ami a napi bontást illeti a legfontosabbról, az Éjjel-nappal Budapest dominanciájáról fent már megemlékeztünk. Hétfőn a Dr. Csont mondhatjuk immár szokás szerint két ismételt epizóddal jelentkezett, amelyek az RTL átlagos számai körül teljesítettek. A TV2-n adott két NCIS sorozatot ezúttal sem tudott meglepetést okozni. Kedden Jean Reno filmje megint elmaradt az RTL átlagos esti számaitól, a TV2 által műsorra tűzött Verda horda azonban erősen felejthető volt, a nézettségi adatokat tekintve is. Szerdán az RTL Klub átlagos számait is felülmúlta a Szulejmán, amely önmagához képest jól teljesített, miközben a TV2 sorozata, a Sherlock és Watson kifejezetten gyenge napot fogott ki.

Csütörtökön az egy héttel korábbi tapasztalatokat tudjuk megismételni, hiszen a Revolution már koránt sem volt akkora durranás, mint a bemutatkozó epizódok, és az RTL átlagos közönségaránya alá csúszott. Igaz, a TV2 ezúttal sem tudott élni a lehetőséggel, a Nyerő páros a csatorna átlagát sem érte el. A két nagy kereskedelmi csatorna között a hétköznapokat tekintve pénteken lett a legszorosabb a verseny, az RTL Klub-on vetített Miami helyszínelők új résszel jelentkezett, ám ezúttal kevesebb nézőt érdekelt.

Szombaton, ahogy írtuk a TV2 meglepte a vetélytársát az Indiana Jones filmmel, és később az RTL műsorán bemutatott Halálos fegyver 4 sem tudta a piacvezető irányába billenteni a mérleg nyelvét. Vasárnap aztán ismét az RTL Klub szerepelt jobban, a Segítség, gyereket várok című vígjáték hozta az estét a TV2 filmjével, A házinyuszival szemben.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!