Az M:Metrics az egyik első piackutató, amely adatokat közölt a mobilokon megjelent közösségi portálok felhasználóiról Nyugat-Európában és az Amerikai Egyesült Államokban. Idén augusztusban a cég nyilvánosságra hozta, hogy az USA-ban és Európában nagyjából 12,3 millió fogyasztó lépett fel közösségi honlapra mobiltelefon segítségével 2007 júniusában.
Az amerikai előfizetők állnak a lista élén hétmillió előfizetővel, ez az összes mobilozó 3,5 százaléka - ennyien használtak közösségi portált vagy blogoztak a vizsgált harminc nap alatt. Azok, akik naponta vagy többször egy héten használnak ilyen szolgáltatást, az összes mobiltelefon-felhasználó 1,8 százalékát teszik ki az USA-ban. Európában az Egyesült Királyság vezet 1,1 millió fogyasztóval, míg Spanyolországban 750 ezren kerestek fel ilyen oldalt mobiljukon.
Kérdésként merülhet fel, hogy vajon teljesen új mobilos közösségi portálok válnak népszerűvé, vagy a már létező oldalaknak a mobiltelefonos változata terjed el. Az M:Metrics adatai szerint az utóbbinak van igen nagy valószínűsége, hiszen a MySpace és a Facebook volt a két legnépszerűbb mobil közösségi portál az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban is. (Az USA-ban 3,7 millió használta ezeket, míg az Egyesült Királyságban 440 ezer.) Más európai országokban az MSN lehet az elsődleges mobil közösségi portál.
Az M:Metrics megerősítette, amit sejteni lehetett: a mobil közösségi portálok túlnyomórészt a fiatal fogyasztók szórakozása. A kutató cég jelentése szerint a 25 éven aluliak a legaktívabb felhasználók, többségük naponta vagy többször egy héten kapcsolódik a portálokhoz.
A közösségi portálok iránt egyre nagyobb az érdeklődés a marketingesek körében is. A Coca-Cola nemrégiben jelentette be, hogy mobil közösségi portált indít az Egyesült Államokban és Kínában, ahol a tagok elhelyezhetik profiljukat, képeket rakhatnak fel, és találkozhatnak új barátokkal.