Az NHH tanácsa október elején tette közzé határozatát, amelyben kimondta, hogy 2009 január elsejére három lépésben mindhárom magyarországi mobilszolgáltató hálózatában költségalapú szintre kell csökkenteni a szolgáltatók közötti elszámolás alapját jelentő nagykereskedelmi végződtetési díjat.
A hatóság döntése alapján a szolgáltatóknak megvolt a lehetősége arra, hogy beadják saját
A napszaktól független költségalapú végződtetési díj az NHH költségmodellje szerint a sorozatos csökkentések eredményeként percenként 16,84 forint.
Nem volt jó a saját modell
A három szolgáltató közül saját modellt a T-Mobile és a Vodafone adott be, de ezeket az NHH szakmai hibák miatt nem tudta elfogadni, így az októberben már jelzett díjakat hirdeti ki a mostani ármegállapító határozatával.
A végződtetési díjak 2007. február 2-án, majd ezt követően 2008. és 2009. január elsején csökkennek. Az NHH Tanácsa által megállapított költségalapú díj alapján a Magyar Telekom/T-Mobile-nak minden alkalommal 14,74 százalékkal, a Pannonnak 16,99 százalékkal, a Vodafone-nak pedig 19,77 százalékkal kell csökkentenie a hálózatában alkalmazott végződtetési díjat.
Az NHH a következő három évre szóló határozatával kiszámíthatóvá és átláthatóvá teszi a piaci folyamatokat, és fokozatosan megszünteti a jelentős piaci erejű szolgáltatók által alkalmazott díjak közötti különbséget. Az NHH folytatja a végződtetési díjak 2005-ben megkezdett következetes csökkentését és ezzel teret ad a vezetékes- és mobiltelefon-szolgáltatás fogyasztói árának további mérséklődéséhez - állítja a szervezet közleményében.
A hívásvégződtetés hálózati szolgáltatás, a hívás továbbítása az összekapcsolási pontról a hívott előfizető hozzáférési pontjára. A távközlési szolgáltatók egymásnak fizetnek a másik szolgáltató hálózatának használatáért. A végződtetési díjat az a szolgáltató fizeti, akinek a hálózatából indul a hívás, annak a szolgáltatónak, akinek a hálózatába irányul a hívás.
A magyarországi mobilszolgáltatók végződtetési díjai 2002 végén még 38 forint körüliek voltak.