1p

Az olasz Luxottica csoport (amely többek között az amerikai Ray Ban szemüvegmárka birtokosa) 1,2 milliárd euróért megvette a főleg a sportos divatot kedvelők státuszszemüvegét gyártó amerikai Oakley céget.

A Luxottica szerint a kereskedelem szintjén jól össze lehet majd párosítani a két márkát, ráadásul az Oakley az úgynevezett új piacokon jelentős forgalomnövekedési lehetőségek előtt áll. A közös forgalmazás révén egyben pénzt takaríthat meg a cég, legalább száz millió eurót.

Elemzők szerint az olasz csoport általában sokat javít nyereségességén egyes márkák bekebelezésével. Az Oakley megvételétől jövőre az eladások 12 százalékos növekedését reméli.

A Luxottica gyártja és forgalmazza a híres divatházak nevét viselő szemüvegek többségét, így ővé a Dolca & Gabbana, a Versace, a Polo Ralph Lauren, a Chanel és még több más nagy márka is. Olaszországban hat, Kínában pedig két gyára van.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!