3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A válság után éledező magyar autópiac szinte minden hónapban tud valami izgalmas adattal szolgálni. Míg korábban egyes ritkább modellek időszakos sikere volt érdekes, szeptemberben két márka tarolta le a piacot, köztük két szabadidőautóval.

A rendkívül kicsi hazai autópiacon megszokhattuk, hogy időszaki akciók, vagy kormányzati megrendelések is módosíthatják a statisztikákat. Természetesen vannak modellek, amelyek 2014 összes hónapjában a top 10-ben szerepeltek, de időről időre feltűnnek a hazai utcaképet kevésbé meghatározó kocsik is. A szeptemberi listát azonban most az Opel és a Ford tarolta le, nem nagyon hagytak teret más gyártóknak - derül ki a Jato Dynamics adataiból.

2014 legnépszerűbb típusa egyértelműen a Skoda Octavia, amely az elmúlt 9 hónap közül 6-ban vezette a hazai toplistát. Nem is csoda, hogy az összesítésben is toronymagasan az élen jár 2 948-as eladással. Szintén bérelt helye van a top 10-ben az Opel Astrának és a Ford Focusnak, amelyeken már meglátszik a kor ezért voltak olyan hónapok, amikor nem fértek fel a dobogóra, de azért összesítésben 1 905 és 1 794 darabbal ott vannak az élmezőnyben. Őket a Suzuki SX4 (1 698) és a VW Golf (1437) követi. Ezzel pedig végére is értünk azoknak a modelleknek, amelyek 2014 valamennyi hónapjában befértek a top 10-be. Rajuk kívül természetesen meghatározók még a Dacia Duster (1 399), a Suzuki Swift (1 314) az Opel Corsa (1 284) és a Skoda Rapid (990) is, illetve a VW Polo és a Ford Mondeo is tudott helyeket szerezni az elmúlt 9 hónapban.

Ha a ritka madarak között keresgélünk, akkor érdemes megemlíteni a márciust, amikor a 9. és 10. helyet a Nissan két crossovere, a Quashquai és a Juke foglalta el, vagy áprilisban a Renault Fluence a 10.-et, egy hónappal később pedig a Kia Ceed (10.) és az Opel Antara (8.) került fel a legjobbak közé. Júliusban és augusztusban az önkormányzati falubusz-beszerzéseknek volt köszönhető a Transporter 10. helye. A nyár utolsó hónapjában pedig még a Fiat 500 L is meg tudta szerezni az előkelő 6. helyet.

Szeptemberben ugyanakkor nem sok esélye maradt másoknak az Opel és a Ford mellett, előbbi ugyanis az Astrán és a Corsán túl a 10. helyre behozta a Mokkát, amely egyébként az európai piacokon is szédületes növekedést produkál. A Ford pedig a Focus mellett az 5. helyre "kormányozta" a finoman szólva is túlkoros Mondeót, illetve a nyolcadikra a Kuga terepjáróját.

Szeptemberben egyébként összesen 5 527 új személygépkocsi, valamint 1 275 darab 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszongépjármű került forgalomba. A személygépjárművek esetén ez a forgalomba helyezési mennyiség a tavaly szeptemberi számoknál 18 százalékkal magasabb. A kishaszongépjárművek esetén az előző év szeptemberi eredményeihez képest 39 százalékos növekedés történt. Szeptemberben a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt, 1 095 darabszámmal, mellyel a hazai piac 15.9 százalék sikerült lefednie a márkának. Ha csak a személyautók piacát nézzük, akkor az év kilencedik hónapjának győztese szintén a Ford 797 darabbal és 14,4 százalékos piaci részesedéssel. A második az Opel (751db), a harmadik a Skoda (506db), akit a Suzuki (461db) és a VW (457db) követ a toplistán.

Az újautó forgalomba helyezések 77 százaléka céges, a magánvásárlások csak 23 százalékot tesznek ki.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!