3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Orangeways jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz (KDB) annak megállapítására, hogy a BKV Zrt. valós és okszerű indokok nélkül minősítette eredménytelennek a midibusztendert. A pályázaton a legkedvezőbb ajánlatot benyújtó Orangeways Zrt. álláspontja szerint a BKV által megjelölt indokok nem felelnek meg a közbeszerzési törvény azon feltételeinek, amelyek mentesíthetik az ajánlatkérőt az ajánlatok elbírálásának kötelezettsége alól.

A BKV november 19-i döntésével a tender győztesének az Orangewayst hirdette ki, amely a szerződés hatéves időtartamára 1,3, illetve 3,2 milliárd forinttal kedvezőbb ajánlatot nyújtott be két versenytársánál. Ezt az eredményt a tender harmadik helyezettje elsősorban az Orangeways kirívóan alacsony ajánlati árára hivatkozva támadta meg a KDB-nél, amely a BKV-t új döntés meghozatalára kötelezte. Az Orangeways a BKV felhívására részletes költségkimutatásban igazolta ajánlatának megalapozottságát. Ezt követően február 17-én a BKV a pályázatot – a KDB határozatától teljesen független indokok alapján – eredménytelenné nyilvánította.

Bózsik András, az Orangeways stratégiai igazgatója elmondta: „Miután egyértelműen kimutattuk, hogy az általunk kínált üzemeltetési költségszint reális, megütközéssel értesültünk a tender eredménytelenné nyilvánításáról. Az eddig megismert indokok nem állják meg a helyüket. A szerződést a későbbi átalakítások során a BKK jogutódként probléma nélkül át tudja majd venni. Bizonyítható, hogy a pályázat feltételeiben a kiírás óta nem történt változás, így új szempontok – mint például új, eddig nem ismert szerződéses elemek – az elmúlt egy hónap során sem merülhettek fel. A BKV pedig időközben nem vált képtelenné a szerződés teljesítésére, hiszen ez esetben a havi 30 millió forinttal magasabb önköltségű jelenlegi közszolgáltatást sem tudná a továbbiakban ellátni.”

Bózsik András hozzátette: „Nem csupán bennünket érhet csalódásként a döntés, amely minden bizonnyal csak magasabb áron, ráadásul jelentős késedelemmel teszi lehetővé a jelenlegi, kiszolgált midibuszpark cseréjét. Mindezeket szem előtt tartva döntöttünk a jogorvoslati eljárás kezdeményezéséről.”

Mint ismeretes, a BKV midibusztendere 8 budapesti buszjáraton 40 új autóbusz üzembe állítására és folyamatos működtetésére vonatkozott. A tervek szerint a korszerű, alacsonypadlós midibuszok közül tizenöt közlekedne a Budai Vár területén, a 16-os, a 16A (a köznyelvben Várbusznak keresztelt) és a 116-os járat vonalain. A többi jármű a Gellérthegyen (27-es), a Rózsadombon (191-es), az Infoparkban (203-as), Óbudán (237-es), valamint Budafokon (251-es) váltaná le fokozatosan a jelenleg üzemelő Ikarus 405-ös típusú járműveket.

Miközben az érintett midibuszok üzemeltetése 2010. első félévében 541 forintos közvetlen önköltséget jelentett a BKV számára kocsikilométerenként (kkm), az Orangeways által ajánlott ár 379 forint/kkm volt. Ezzel egyidejűleg a VT-Transman 475, a Vértes Volán pedig 610 forint/kkm nettó ajánlati árat nyújtott be.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!