Április végére már az első megrendelés is megérkezett a MÁV Nosztalgia Kft. által üzemeltetett nosztalgiavonat új luxuskocsijaira, mondta el Szendrey András, a társaság ügyvezető igazgatója, aki meghatározó szerepet vállalt abban, hogy – mivel a többségi tulajdonos MÁV erre nem tudott volna forrást biztosítani – a mintegy 400 millió forint értékű beruházás finanszírozására felálljon az a többnemzetiségű konzorcium, amely a vagonokat a társaságnak üzemeltetésbe adja.
A legnagyobb, angol touroperator partner kérésére a magasabb komfortfokozat piaci bevezetése érdekében a korábbi Royal Hungarian expressz helyett a jövőben Danubius expressz néven közlekedik a meglévő, alacsonyabb komfortú kocsikkal kiegészített vonat. Az eredeti terveknél is gazdagabb felszereltségű, klimatizált, egyenként tíz apartmannak helyet adó luxuskocsik a szombathelyi Vasjármű Kft.-ben készülnek.
A megváltozott stratégia jegyében a vonat a jövőben nem Berlinből, hanem Brüsszelből indul, a bázisnak számító Budapesten át Isztambulba. A csoportok mellett az egyéni utasokat is markánsabban megcélozza a társaság, amely a jövőben egy-egy szakaszra is árusít jegyeket. A kínálat bővítése érdekében új útvonalak – Gdansk, Krakkó és Velence – is bekerülnek a kontinens jelenleg egyetlen luxusszolgáltatást nyújtó nosztalgiavonata, az Orient expressz alternatíváját ígérő társaság kínálatába, írja a Világgazdaság.