4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az előző heti televíziós nézettségi adatok már sejtetni engedték, hogy komoly átrendeződést hozhat a nyári foci vb, ám az talán némileg meglepetés, hogy az M1 magabiztosan előzte meg a TV2-t, és az RTL is látótávolságra került a köztévé számára. Igaz, a 2008-as kontinens viadal során is feljött az M1, ám az Európa-bajnokság után gyorsan elpártoltak a nézők.

A héten a két nagy kereskedelmi tévé számháborúja ezúttal nem arról szólt, hogy Mónikát vagy Joshit, estleg Hajdú Pétert vagy a Heti Hetest nézték-e többen. Ehelyett a csatornák közleményiekben a térvesztésüket magyarázzák. Míg az RTL Klub közleményében azt emeli ki, hogy a 18-49-es főműsoridős közönségarányaikat tekintve hétből hat napon is megverte a TV2-t, addig a második számú csatorna azzal érvel, hogy nagyobb vérveszteséget a múlt héten is a RTL Klub könyvelhette el, a csatorna főműsoridőben 4,9 százalékpontot veszített átlagából. A TV2 ennél kisebb veszteséget könyvelt el: 18-49-ben főműsoridőben 3,1 százalékot csökkent előző négyheti átlagához képest. Azt ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy a TV2 számára az utóbbi egy hónap az év megelőző időszakával összevetve már egy gyengébb időszak volt.


A számok nyelvére fordítva a dolgokat, az RTL Klub heti főműsoridős közönségaránya 25,1 százalék lett, az M1, 20 százalékkal ezúttal a második, míg a TV2 17 százalékos teljesítménnyel csak a harmadik lett. A látványos eredmények ellenére a főműsoridős átlagos nézettségeket összevetve a köztévé még így sem tudott mindkét kereskedelmi tévé elé kerülni, mivel összesítésben egyetlen este sem tudta eddig felülmúlni az RTL Klubot. Igaz, ez elsősorban annak köszönhető, hogy a meccsek előtti időszakban az M1 jócskán alulmúlja vetélytársait, és a találkozókat felvezető stúdióbeszélgetések is keveseket hoz lázban, ehelyett a Barátok közt nézésével múlatják az emberek az időt. A kezdő sípszóra aztán a legnagyobb nézettségeket rendre az M1 hozta, főleg, ha Brazília került a képernyőre, hiszen A mentalista című sorozat (546 ezer néző) után az Elefántcsontpart (541 ezer), illetve a KNDK (537 ezer) elleni mérkőzés volt a második, és a harmadik legnézettebb műsor a kereskedelmileg fontos célcsoportban. Ami az esti meccseket illeti, az olaszok és a franciák vesszőfutása mellett Uruguaynak a hazaiak elleni brillírozása hozta még lázba a nézőket.

Az RTL a heti szereplés kapcsán a fent említett jól megszokott, és sikeres műsorfolyam mellett közleményében azt emelte ki, hogy A mentalista mellett két RTL-es szuperfilm is helyet kapott a legjobbak közt: Az utolsó gyémántrablás és a Halálos fegyver 3., mindkét film hozzávetőleg 520 ezer nézőt ültetett a képernyők elé a 18-49-es korosztályból.

A TV2 a hétfői napjára volt büszke, amikor az NCIS és a Gyilkos számok (21,4 – 22% SHR) kettős győzelmet aratott, a TV2 Krimihétfője az RTL Hazudj ha tudsz és A rejtély című sorozatait (19,1 – 19,2% SHR) múlta felül. Hétvégén a Napló alkotott kiemelkedőt: Vujity Tvrtko műsora minden korosztályban többet hozott mint a Cobra 11, a csatorna szerint  részint ennek volt köszönhető, hogy ezen az estén az átlagosnál erősebb volt a csatorna, és maga mögé utasította az M1-et.

Ami a folytatást illeti, nem kell nagy jóstehetségnek lenni, ha feltételezzük, hogy a tét növekedése a nézettséget is fokozhatja, így akár még az RTL Klub hegemóniája is veszélybe kerülhet. A két évvel korábbi analógiák alapján azonban a közszolgálati tévé előretörése várhatóan pünkösdi királyság lesz. A 2008-as Európa-bajnokság alatt is látványosan megugrott a köztévé nézettsége, a döntő után azonban az emberek visszatértek a megszokott kereskedelmi csatornákhoz.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!