2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az év első tíz hetében az RTL Klub valamicskét ugyan veszített pozíciójából a pénzért folyó meccsen, de nézőit sikerült megtartania, eközben a TV2 növelte bevételét, de veszített nézőtáborából. Az RTL Klub szerint trükkel csábítja a hirdetőket a konkurens adó, a TV2 viszont ezt alaptalan vádaskodásnak tartja - cikkez a Napi Gazdaság.

Az RTL Klub reklámidejének értékesítéséért is felelős R-time ügyvezető igazgatója, Steve Varcoe egy sajtóbeszélgetésen arról számolt be, hogy - a foglalások alapján - áprilisra visszaáll a tavalyi évet jellemző tendencia, vagyis a televíziós reklámpiac bevételének 51,6 százaléka - a 15 százalékos ügynökségi jutalék levonása nélkül -, körülbelül 3,6 milliárd forint az RTL Klubhoz folyhat be, míg 36,4 százalék (2,5 milliárd forint) a TV2-höz.

A változások Steve Varcoe szerint annak tudhatók be, hogy a TV2 januártól új értékesítési rendszert vezetett be, amelyben olcsóbb árat ajánlott a hirdetőknek azzal, hogy az árat csak nagyon extrém esetekben emelik meg. Ezért akadt olyan médiaügynökség, amelyik a hirdetők pénzét idén a TV2-höz vitte az RTL Klub helyett. Csakhogy a TV2-n januárban, februárban, márciusban és áprilisban is "extrém" helyzet van (a több hirdető és az alacsony nézettség miatt) - állítja a szakember. Azaz a hirdetőknek az éves tárgyalásokon tett kedvező árra a TV2 felárat számol. Így mára a hirdetők felismerték a TV2 "trükkjét", és nem jellemzően, de újratárgyalják az év közben a televíziókkal kötött éves szerződésüket, ami után az elcsábult hirdetők kezdenek visszavándorolni az RTL Klubhoz.

A TV2 viszont alaptalan vádaskodásnak tekinti, hogy egyes médiaügynökségek a magas bónusz reménye miatt hirdetnek e csatornán, és nincs tudomásuk arról, hogy többen ki szeretnének hátrálni az éves megállapodásokból - reagált az RTL Klub vezetőinek kijelentéseire Várdy Zoltán, a TV2 kereskedelmi igazgatója. Az ezzel ellentétes állítások üzleti hitelrontásnak minősülnek és jogi lépéseket vonnak maguk után - írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!