Az RTL Klub reklámidejének értékesítéséért is felelős R-time ügyvezető igazgatója, Steve Varcoe egy sajtóbeszélgetésen arról számolt be, hogy - a foglalások alapján - áprilisra visszaáll a tavalyi évet jellemző tendencia, vagyis a televíziós reklámpiac bevételének 51,6 százaléka - a 15 százalékos ügynökségi jutalék levonása nélkül -, körülbelül 3,6 milliárd forint az RTL Klubhoz folyhat be, míg 36,4 százalék (2,5 milliárd forint) a TV2-höz.
A változások Steve Varcoe szerint annak tudhatók be, hogy a TV2 januártól új értékesítési rendszert vezetett be, amelyben olcsóbb árat ajánlott a hirdetőknek azzal, hogy az árat csak nagyon extrém esetekben emelik meg. Ezért akadt olyan médiaügynökség, amelyik a hirdetők pénzét idén a TV2-höz vitte az RTL Klub helyett. Csakhogy a TV2-n januárban, februárban, márciusban és áprilisban is "extrém" helyzet van (a több hirdető és az alacsony nézettség miatt) - állítja a szakember. Azaz a hirdetőknek az éves tárgyalásokon tett kedvező árra a TV2 felárat számol. Így mára a hirdetők felismerték a TV2 "trükkjét", és nem jellemzően, de újratárgyalják az év közben a televíziókkal kötött éves szerződésüket, ami után az elcsábult hirdetők kezdenek visszavándorolni az RTL Klubhoz.
A TV2 viszont alaptalan vádaskodásnak tekinti, hogy egyes médiaügynökségek a magas bónusz reménye miatt hirdetnek e csatornán, és nincs tudomásuk arról, hogy többen ki szeretnének hátrálni az éves megállapodásokból - reagált az RTL Klub vezetőinek kijelentéseire Várdy Zoltán, a TV2 kereskedelmi igazgatója. Az ezzel ellentétes állítások üzleti hitelrontásnak minősülnek és jogi lépéseket vonnak maguk után - írja a Napi Gazdaság.