2p

Bár az orosz autópiac továbbra is romokban, minimális mértékben lassul a visszaesés üteme és optimista hangot is lehet hallani.

Az orosz új személyautó- és kistehergépkocsi piac májusban 37,6 százalékkal esett vissza éves bázison, vagyis 125,8 ezer kocsit adtak el a tavalyi 201,5 ezer helyett. Ez önmagában elég katasztrofális helyzet, de ahogy az a grafikonon is látszik a visszaesés üteme valamelyest lassult, bár ez még igencsak sovány vigasz az autógyáraknak.

Az autópiaci adatokat közlő AEB vezetője optimista abban a tekintetben, hogy a lassulás mértéke tovább csökkenhet, hála annak, hogy az orosz jegybank az elmúlt hónapokban csökkentette az alapkamatot és a rubel is erősödött valamelyest az euróhoz képest (szerk.: júliusban láthatunk némi gyengülést, de a tavaly év végi csúcsoktól messze vagyunk).

Májusban az UAZ volt képes növelni eladásit 8 százalékkal, illetve a Porsche tartotta a volument a tavalyihoz képest. Rajtuk kívül még a Cadillac, a Brillance és a Smart is jobban teljesített, de ezek összeadásai minimálisak.

Az 5. hónapban még az olyan kedvelt márkák is estek, mint a Mercedes (-12 százalék) és a Lexus (-2 százalék).

Ha az első 5 hónap adatait nézzük, akkor a visszaesés 37,7 százalék. Tavaly ilyenkor az autópiac már átlépte az egymilliós darabszámot, idén pedig még csak 642 ezernél tart.

A nagyobb gyártók közül jobb helyzetben van az UAZ, amely „csak” 5 százalékkal esett vissza, a Mercedes, amely stagnál, a Lexus 10 százalékos plusszal és a Porsche, amelyből 27 százalékkal adtak el többet, mint a tavalyi év hasonló időszakában.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!