Az orosz új személyautó- és kistehergépkocsi piac májusban 37,6 százalékkal esett vissza éves bázison, vagyis 125,8 ezer kocsit adtak el a tavalyi 201,5 ezer helyett. Ez önmagában elég katasztrofális helyzet, de ahogy az a grafikonon is látszik a visszaesés üteme valamelyest lassult, bár ez még igencsak sovány vigasz az autógyáraknak.
Az autópiaci adatokat közlő AEB vezetője optimista abban a tekintetben, hogy a lassulás mértéke tovább csökkenhet, hála annak, hogy az orosz jegybank az elmúlt hónapokban csökkentette az alapkamatot és a rubel is erősödött valamelyest az euróhoz képest (szerk.: júliusban láthatunk némi gyengülést, de a tavaly év végi csúcsoktól messze vagyunk).
Májusban az UAZ volt képes növelni eladásit 8 százalékkal, illetve a Porsche tartotta a volument a tavalyihoz képest. Rajtuk kívül még a Cadillac, a Brillance és a Smart is jobban teljesített, de ezek összeadásai minimálisak.
Az 5. hónapban még az olyan kedvelt márkák is estek, mint a Mercedes (-12 százalék) és a Lexus (-2 százalék).
Ha az első 5 hónap adatait nézzük, akkor a visszaesés 37,7 százalék. Tavaly ilyenkor az autópiac már átlépte az egymilliós darabszámot, idén pedig még csak 642 ezernél tart.
A nagyobb gyártók közül jobb helyzetben van az UAZ, amely „csak” 5 százalékkal esett vissza, a Mercedes, amely stagnál, a Lexus 10 százalékos plusszal és a Porsche, amelyből 27 százalékkal adtak el többet, mint a tavalyi év hasonló időszakában.
mfor.hu