Az USA hivatalai engedélyezték, hogy a Google megvásárolja a hagyományos internetes hirdetések (bannerek) közvetítésével foglalkozó DoubleClick nevű vállalatot. A Google 3,1 milliárd dollárt fizetett a cégért, de mindeddig nem volt tiszta, hogy az ügylet korlátozza-e a versenyt az amerikai hirdetési piacon. A hivatalok most úgy döntöttek: nem.
A kétségek azért merülhettek fel, mert a korábban egyetlen hirdetési formaként használt bannereket lassan felváltják a keresőhirdetések, valamint a weboldalak tartalmához igazodó szöveges hirdetések.
Az utóbbi hirdetési formák egyik legnagyobb terjesztője a Google, így félő volt, hogy a banneres piac vezetőjének számító DoubleClick felvásárlásával monopolhelyzetbe kerül a keresőóriás. Való igaz, egyes számítások szerint az összeolvadással egy akkra mammut jönne létre az online hirdetési piacon, mint legnagyobb vetélytársai, a Yahoo és a Microsoft együttvéve.
Az európai hatóságok azonban még mindig vizsgálják az ügylet szabályszerűségét, és a Google illetékesei be is jelentették, hogy addig nem zárják le a felvásárlást, amígy az EU is ki nem mondja az ámen-t - tudta meg a BBC. Az üzlet ellen annak idején legjobban a - szintén hirdetési bevételekre, és magára a DubleClick-re ácsingózó - Microsoft és az amerikai távközlési vállalat, az AT&T tiltakozott.
Menedzsment Fórum