4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ahogy várni lehetett, az X-Faktor kezd lecsengeni. A műsor nézettsége a néhány héttel ezelőtti szintjéhez képest egyre gyengébb számokat produkál.

A mögöttünk hagyott hét tévés nézettségi adatai alapján az RTL Klub egyrészt elégedett lehet, hiszen a hirdetők szempontjából legfontosabbnak tartott célcsoportban (18-49 év közöttiek) és az este 7 és 11 óra közötti főműsoridőben utcahosszal verték a TV2-t. Másrészt viszont a számokat részletesen átböngészve már nem ennyire fényes a helyzet.

A hétköznapokon ugyan az RTL Klub dominanciája megkérdőjelezhetetlen, hiszen az Éjjel-nappal Budapest (ÉNB) és a Barátok közt évek óta a csatornára csábítja a nézőket. A két kulcsműsort pedig rendre kiegészítik olyan programok, amelyek többnyire legalább a csatorna átlagos nézettségét tudják hozni. Ilyen jelenleg a csatorna magazinműsora a Fókusz, amely a Híradó és az ÉNB között megbízhatóan teljesített.
 
 
Hasonló a helyzet az RTL szappanoperáját követő műsorokkal is, megbízhatóan teljesített a nemrégiben visszatért három saját gyártású programjuk. A Keresem a családom új évadának második epizódja 17,6 százalékos közönségarányt ért el, ami felülmúlta a premier epizód számait. Ugyanez igaz a Válótársak második szezonjának múlt heti részére, ami az első részhez képest 1,7 százalékponttal, 19 százalékra növelte közönségarányát a 18-49-es korosztály körében. A Gyertek át! esetében hasonló a helyzet, a kereskedelmi célcsoport 19,2 százaléka követte figyelemmel Sebestyén Balázs műsorát. Hozta a megszokott közönségarányt a hétfői sorozat, a Dr Csont, is ám szerdán a csatorna átlaga alatt teljesített a Szulejman című török széria.

Ezzel szemben a TV2 az ősz elején még ambíciózusan indult, a Star Academy azonban nagyon csúnyán besült, majd később kicsit fel is adta a küzdelmet az adó, amikor úgy döntöttek, hogy minden este török sorozatot vetítenek. A Szultana nagyjából a csatorna átlagos közönségarányát hozza, ez azonban édes-kevés, ha tényleg az a cél, hogy az esti időszakban megtépázzák az RTL Klub pozícióit.
 
Az elmúlt hónapokban a hétvégéken volt komolyabb küzdelem, a TV2 legsikeresebb műsorának, a Sztárban sztár idei fináljéval azonban úgy tűnt, a csatorna labdába sem fog rúgni. A helyzet persze nem ilyen egyszerű. Az RTL Klub ugyanis az elmúlt hetekben viszonylag jó számokat hozott az X-Faktorral szombat esténként, a műsor azonban kezd nagyon kifulladni. Mondjuk ezt annak ellenére, hogy a kereskedelmi célcsoportban a 47. héten is a tehetségkutató volt a legnézettebb műsor. Vannak azért figyelmeztető jelek, egyrészt a program közönségaránya immár az idősebb nézők körében magasabb, ami egy trenddiktáló, fiatalosnak mondott műsor esetében nem túl jó. Másrészt az utóbbi hetekben kisebb törések mentén, de folyamatosan csökken az X-Faktor közönségaránya. A legutóbbi adás 24,7 százalékot ért el, ám egy hónappal ezelőtt még 10 százalékponttal magasabb szinten, vagyis 34 százalék feletti közönségaránynál is volt a tehetségkutató. A formátum kezd nagyon kifutni, országos csatornán egyre nehezebb lesz eladni ilyen típusú programot, hiszen nem nagyon lehet összeszedni 10-12 tehetséges és érdekes énekest, ráadásul az utóbbi időben sokszor pejoratív jelzőként használt, megváltozott médiapiaci szokások is sokkal inkább az online és a közösségi média felé mutat ebben a műfajban.
 
Ez lesz Obama új otthona 

Nem gondoljuk, hogy a következő években nem lesznek tehetségkutatók, ám sokkal valószínűbb, hogy a nagy médiacsoportok valamelyik kábelcsatornáján látjuk majd viszont ezt a műsortípust. Hasonló folyamatok várhatóak, mint ami a valóságshow-kkal történt, hiszen a 2000 évek elején még azok is az országos csatornák zászlóshajói voltak, mára pedig kábeltévés programmá váltak. Ezzel párhuzamosan persze az RTL és a TV2 közöségaránya is szépen olvad, többnyire "saját kistestvéreik" rovására.

Éppen egy ilyen esetnek lehettünk egyébként a múlt héten is a tanúi. A TV2 ugyanis az év végi időszakban igyekszik még egy bőrt lehúzni a Sztárban sztárról, ám a kicsit megkavart műsort a Super TV2-re tették. A Sztárban Sztár +1 kicsi című műsor a kereskedelmi célcsoportban 277 294 nézőt érdekelt és a készülékek előtt ülő közönség 15,7 százalékát érte el. Ezzel az eredménnyel szoros versenyben volt az RTL Klub vasárnap esti filmjeivel (Herkules és a Nagyfiúk), de simán verte az anyacsatornán műsorra tűzött Casino Royale című James Bond filmet. A műsorban felvonultatják egyébként a Sztárban Sztár eddigi évadainak legnépszerűbb előadóit, akik TV2-es műsorokban ismertté vált gyerekkel lépnek színpadra. Mindenesetre nem lennénk meglepve, ha a jövő héten a Super TV2-n látható program lenne az esti műsorsáv legnézettebb műsora.
 
 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!