A megkérdezett csalások kétharmada még nem foglalta le idei nyaralását - derül ki a közvéleménykutatásból. "A nyár első hónapjaiban az utazási irodák olcsó ajánlataikkal még átrendezhetik az idei nyaralási piacot, a mostani nehéz gazdasági helyzetben ugyanis egyre több embernek fontos az ár is" - nyilatkozta Anne Hunter, a felmérést szponzoráló cég egyik részlegének igazgató-helyettese.
A szakember szerint a hirdetőknek könnyebbé válik majd a potenciális fogyasztók elérése, mivel az internet terjedésével egyre jobban specializálni tudják majd a célközönséget.
A válaszadók közel fele az ismerősök és barátok véleményét veszi figyelembe a nyaralás tervezésekor, míg 21 százalékuk utazási könyveket böngész. Az emberek közel háromnegyede az interneten választja ki a nyári úticélt, közülük 72 százalék internetes keresőket használ, 58 százalékuk olyan oldalakat keres, ahol az interneten tudja lefoglalni az utazást. Mindössze az emberek 26 százaléka használja a fogyasztói összehasonlító oldalakat, ahol egymással osztják meg tapasztalataikat.
Az iskoláskorú gyerekkel rendelkező családok legalább ezer dollárt költenek el egy egyhetes nyaralásra, a legnépszerűbb úticélok a kalandparkok, sokan mennek családi látogatásra rokonokhoz, míg a válaszadók 21 százaléka kempingezést tervez a családnak.
Tíz családból hét úgy válaszolt, hogy autóval utaznak nyaralni idén a magas olajárak ellenére. A nyári szezonban megnövekedett forgalomnak szerepe van abban, hogy tovább nő a kereslet a benzin iránt, ez pedig tovább emelheti a világpiaci árat.
Egy másik felmérés szerint az ezredforduló óta évről-évre egyre több család használja az internetet arra, hogy megtervezze a nyaralást, ez az üzletág jelenleg 110 milliárd dollárso bevételt hoz évente a cégeknek.