A megkérdezett fiatalok átlagosan 46 dollárt költenek el havonta, több mint egyharmaduk pedig 50 dollárnál több pénz felett rendelkezik. A legnépszerűbb termékek a júniusi felmérés szerint a ruhák és a zenék voltak, ezeket követik a könyvek, az elektronikai eszközök és a DVD-k.
A felmérés készítői szerint bár a fiatalok gyakran használják az internetet, de vannak bizonyos tevékenységek, melyeket a hagyományos módon szívesebben intéznek el. A megkérdezett tinédzserek 82 százaléka például előnyben részesíti a nagy plázákat, bevásárlóközpontokat, mindössze 18 százalékuk esküszik az online vásárlásra. Mindez a közösségi élménynek köszönhető a kutatók szerint, a fiatalok ugyanis sokkal szívesebben vásárolnak a barátaikkal, mint otthon a számítógép előtt ülve egyedül. Ennek ellenére a tapsztalatok azt mutatják, hogy az utóbbi években az internetes vásárlás térhódítása megállíthatatlan, más érvek szólnak mellette.
"Annak is köszönhető az online vásárlás térhódítása az utóbbi években, hogy a tinédzserek így könnyen össze tudják hasonlítani a különböző árukat, az interneten utána tudnak nézni, hogy ugyanazt a terméket hol kapják meg legolcsóbban" - nyilatkozta a felmérést készítő cég szakembere.
A tinédzserek is megérzik pénztárcájukon a hitelválságot: egy idén áprilisban közölt kutatás szerint a fiatal fiúknál 15 százalékkal esett vissza a havi zsebpénz mértéke, a lányoknál pedig 11 százalékkal csökkent az elköltheti összeg egy év alatt. A 13 és 21 év közötti fiatalok összesen 120 milliárd dollárt költöttek el 2007-ben a becslések szerint.