A reggeli és délutáni csúcsidőszakban is nagyobb fennakadások nélkül indult az M3-as metróvonal északi szakasza felújításának első munkanapja - erősítette meg a tapasztaltakat a Magyar Nemzet keddi számában Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója. Mint elmondta, átlagosan a pótlásra összesen 59 jármű áll rendelkezésre, ebből 54 új. A vezérigazgató szerint ennél több buszt lehetetlenség beállítani, ugyanis hatalmas lenne a káosz, és tarthatatlan lenne a menetidő.
"Jelenleg 2100 buszvezető látja el a feladatát a BKV-nál Budapesten. A későbbiekben szükség lesz még 100-200 új munkavállalóra, de jövő nyárig folyamatosan biztosítjuk a metrópótlást"
- mondta Bolla, aki azt is elismerte, hogy csúcsidőben a 12M és a 14M jelzésű, valamint az 1-es villamosok is zsúfoltan közlekedtek, de ezekben az időszakokban a metrón is nagy a tömeg. A hírekkel ellentétben a város más részein nem volt járatritkítás.
A 3-as metró vonalának felújítása miatt közlekedő metrópótló busz fordul meg a lehel térnél 2017. november 6-án. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke elismeri a káosz elkerüléséért a BKK és a BKV szakembereinek munkáját. Ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a hétvégén volt fennakadás.
Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke jónak minősítette a tájékoztatást, és úgy véli, a budapestiek, az utasok és az autósok is jól reagáltak a helyzetre. "Bebizonyosodott, hogy a 3-as metró felújítását nem lehet egyszerre végezni, jó döntés volt a három szakaszra bontás - tette hozzá.
MTI