Városfejlesztés terén is lenne mit tenni
Fekete László szerint sokatmondó, hogy a többség a jegyárak alapján dönt az utazás céljáról. Ez azért is rossz hír, mert Ferihegy földi kiszolgálásának díjai igen magasak, aminek következtében évente 400-500 ezer vendégéjszakát veszít a magyar főváros, tette hozzá az ügyvezető.
Fekete szerint a vizsgálat rávilágít arra is, hogy az ország marketingtevékenységéért felelős szervezeteknek az eddiginél is hatékonyabban kell dolgozniuk, hogy a külföldiek az ország értékeiért utazzanak ide.
Prága előttünk jár
A felmérés azonban nem csak a turizmusban érdekelteknek ad támpontot, hanem a városfejlesztésért felelős döntéshozók is meríthetnek belőle. A külföldiek többsége ugyanis szívesen sétálgat hangulatos utcákban, szép épületek között, s ebben a tekintetben Budapest jóval elmarad Prága mellett.
A cseh főváros történelmi városrészeit például körbe lehet járni anélkül, hogy kerülgetni kelljen az autók tömegeit. Így a szálláshely-kapacitás különbsége mellett ez is közrejátszik abban, hogy Prágát kétszer annyian keresik fel, mint fővárosunkat.
Kiss Gergely
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok:
Újabb fapados indít járatokat a Balatonhoz
Délkeleti offenzívát indít Budapestről a SkyEurope
Újabb fapados érkezik Ferihegyre
A koldusok országára nem épülhet imázs
Brit turista-invázió: Budapest megér egy bulit!