Idén 9-11 százalékkal több autó találhat vevőre Kínában, mint 2013-ban. Az első negyedévben 7,9 százalékkal nőttek az eladások. Szakértők szerint a forgalom bővülését a kínai gazdasági növekedés lassulása sem akasztja meg.
A pekingi autószalonon 14 ország több mint 2 ezer kiállítója vesz részt, és 118 új modellt mutatnak be, ezek közül 79-et alternatív üzemanyag hajt.
A német Daimler Pekingben mutatja be először kínai partnerével, a BYD-vel közösen kifejlesztett új, 300 kilométer hatótávolságú elektromos autóját, a Denzát. A Volkswagen az új Touareget és az up! kisautó elektromos verzióját teszi közszemlére.
Az Ernst&Young adatai szerint az elmúlt öt évben a német autógyártók 1,1 millióról 3,7 millióra növelték kínai eladásaikat. A teljes forgalmon belül a Kínából származó bevétel aránya 12 százalékról 28 százalékra nőtt.
MTI