2p

Ugyan a IV. Európai Közlekedési Korridor részét képező Nagylak-Arad-Temesvár autópálya végleges útvonalát még nem jelölték ki, a szóba jöhető földterületek ára az egekbe szökött, a cégek beszerezték a legújabb munkagépeket, valamint a homok- és kőbányák is alaposan megemelték áraikat - írja a Romania Libera.

Marian Costin szakértő szerint az elmúlt években egy hektár bánsági termőföld 180-260 ezer forint közötti áron cserélt gazdát, napjainkra olyan tulajdonos is akad, aki ezért 6,5 millió forintnak megfelelő eurót kér. Akadnak olyan külföldi (főleg olasz) vevők, akik még ezt a horribilis árat is készek megfizetni, ha az eladó térképpel bizonyítja, hogy az adott telek a sztráda mentén fekszik. A románok márpedig találékonyak - teszi hozzá mosolyogva Costin.

Az építési vállalkozók is életük nagy lehetőségére várnak. Ioan Mihu, egy munkagépeket forgalmazó cég tulajdonosa elmondta: az idei év első hónapjában 250 millió forint értékben adtak el talajgyalukat és markológépeket, míg a tavalyi év azonos időszakában ez az összeg alig érte el a 12,5 millió forintot. A sóder és a homok hiánycikké vált: a kitermelők raktározzák az építőanyagot, a sztrádára várva.

A munkaerővel is gondok lesznek, ha a sztrádaépítés beindul: az ingatlanosok arra figyelmeztetik az építkezni szándékozó magánszemélyeket, hogy haladéktalanul kezdjék el családi házaik építését, mert hamarosan minden építőipari szakmunkás az autópálya-építéssel lesz elfoglalva - teszi hozzá Ioan Mihu.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!